اخبار

دعوت شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های لرستان از دانشگاهیان استان برای حضور در مراسم یوم‌الله 13 آبان و برنامه کوهپیمایی عمومی خانوادگی

۱۴۰۰/۰۸/۱۱

 

 

شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان از همه دانشگاهیان استان دعوت کرده است حضور حداکثری در مراسم یوم‌الله 13 آبان‌ماه که به صورت اجتماع بزرگ در مصلی الغدیر شهر خرم‌آباد در ساعت 10 صبح روز پنجشنبه، 13 آبان‌ خواهد بود داشته باشند.

همچنین در همین روز (پنجشنبه، 13 آبان‌ماه)، کوهپیمایی خانوادگی، رأس ساعت هفت صبح در انتهای بلوار ولیعصر (عج) خرم‌آباد، نزدیک به ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سماء، ویژه اعضای هیئت علمی، کارکنان و خانواده‌های آنها برگزار خواهد شد و به قید قرعه به حاضران در این برنامه نیز جوایزی اهداء می‌شود.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان نیز از اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه لرستان دعوت کرده است امسال نیز همچون سال‌های گذشته، حضور و مشارکت حداکثری در برنامه‌های مختلف ویژه‌ی یوم‌الله 13 آبان‌ماه (با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی) داشته باشند.

یوم‌الله 13 آبان در تقویم رسمی کشور به عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» نام‌گذاری شده است.

این روز در تقویم سیاسی ایران، با سه رویداد مهم مصادف است:

1_ تبعید حضرت امام خمینی (ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سال 43 به کشور ترکیه توسط رژیم دیکتاتوری پهلوی.

2_ شهادت جمعی از دانش‌آموزان مبارز در سال 57 به دست نیروهای سرکوب رژیم دیکتاتوری و فاسد پهلوی.

3_ تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال 58.


 


۱۴۰۰/۰۸/۱۱ - ۰۰:۰۰
۸۳۷ بازدید