اخبار

تجلیل از پنج عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد

۱۴۰۰/۰۸/۰۹

 

 

با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، از پنج نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان که در رتبه‌بندی جدید و معتبر «اسکوپوس»، در فهرست دو درصد دانشمندان برتر دنیا قرار گرفتند تجلیل شد.

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، مدیران بسیج اساتید، بسیج کارکنان، بسیج دانشجویی و شورای صنفی اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان نیز در مراسم تجلیل که در مسجد حضرت فاطمه‌الزهرا (س) سایت مرکزی دانشگاه لرستان، بعد از نماز جماعت ظهر و عصر یکشنبه، 9 آبان‌ماه برگزار شد حضور داشتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، ضمن تبریک این موفقیت علمی، علم و دانش همراه کسب معنویت و تقویت اخلاق دینی را باعث پیشرفت همه جانبه‌ی جامعه دانست.

دکتر شاهرخی توضیح داد که براساس تعالیم دینی، مقوله‌هایی همچون امنیت، دانش منجر به کارآفرینی و اشتغال و ارتقای اخلاق و فرهنگ جامعه از جمله ارکان پیشرفت جامعه هستند.

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان هم در سخنانی توضیح داد که از سال 92 تاکنون سهم بودجه پژوهشی دانشگاه لرستان از سه درصد به 12 درصد ارتقاء یافته است.

وی کسب موفقیت پنج نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان به عنوان دانشمندان برتر را تبریک گفت و تصریح کرد که این موفقیت معلول تلاش اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه لرستان و بسترسازی مناسب تیم مدیریتی دانشگاه لرستان به ویژه حوزه‌ی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه است.

دکتر عزیزی تصریح کرد که اساس پیشرفت کشورهای توسعه‌یافته، تحقیق و پژوهش‌های کاربردی بوده است و رویکرد تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، همواره حمایت از تولید علم، چاپ مقالات علمی، انجام تحقیق و پژوهش به‌ویژه حمایت از پژوهش‌های کاربردی بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان نیز در سخنانی، یکی از وظایف نهاد را حمایت از سرمایه‌های انسانی برتر دانشگاه‌ها دانست تا کشور بتواند با تولید علم، تحقیق و پژوهش، مسیر پیشرفت و اقتدار را سریعتر و کیفی‌تر طی کند.

وی تصریح کرد که این یک موفقیت مهم علمی است که تعداد پنج نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان در فهرست دو درصد دانشمندان برتر دنیا قرار بگیرند و این موفقیت علمی برای دانشگاه لرستان و استان لرستان، یک افتخار است.  

گفتنی است بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین شاهرخی، آیین تجلیل از اساتید برتر دانشگاه لرستان برگزار و هدایایی به پنج نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان که در فهرست دو درصد دانشمندان برتر دنیا قرار گرفتند اهداء شد.

اسامی پنج نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان که براساس رتبه‌بندی جدید، معتبر و علمی اسکوپوس در فهرست دو درصد دانشمندان برتر دنیا قرار گرفتند:

دکتر محسن ایزدی، دکتر امیرحمزه حقی‌آبی، دکتر علی فرمانی، دکتر سعید فرهادی، دکتر یعقوب منصورپناه.

یادآوری می‌شود روزهای یکشنبه هر هفته، بعد از نماز جماعت ظهر و عصر، برنامه آموزشی درس‌های اخلاق اسلامی با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، در مسجد حضرت فاطمه‌الزهرا (س) سایت مرکزی دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.

این برنامه را نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان برگزار می‌کند.



۱۴۰۰/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰
۲۲۰۴ بازدید