اخبار

نشست معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان با موضوع برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم یوم‌الله 13 آبان برگزار شد

۱۴۰۰/۰۸/۰۸

 

 

نشست شورای معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان لرستان با موضوع هماهنگی‌ برای برگزاری هرچه باشکوهتر یوم‌الله 13 آبان‌ماه (روز ملی مبارزه با استکبار جهانی) به میزبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در ساختمان شهید حاج قاسم سلیمانی، برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان نیز حضور داشت و بر برگزاری هرچه بهتر، کیفی‌تر و باشکوهتر مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی تأکید کرد.

همچنین وی تصریح کرد که برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و مناسبتی می‌بایست به طور عمده با رویکرد مسجدمحوری و خانواده‌محوری، انجام شوند تا اثرات پایدار بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی‌اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و امید سلیمانی، مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان نیز بر آمادگی کامل دانشگاه لرستان برای برگزاری هرچه باشکوهتر یوم‌الله 13 آبان‌ماه تأکید کردند.

در این جلسه بر این نکته تصریح شد که همچون سال‌های گذشته، مراسم باشکوه یوم‌الله 13 آبان‌ماه، به صورت هماهنگ در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان برگزار شود و برنامه‌های متنوعی همچون برگزاری مسابقات و کوهپیمایی نیز برگزار شوند.

حضور حداکثری دانشگاهیان استان لرستان در مراسم یوم‌الله 13 آبان‌ماه در محل مصلی الغدیر شهر خرم‌آباد، مورد تأکید اعضای حاضر در این نشست قرار گرفت.

گفتنی است یوم‌الله 13 آبان‌ماه در تاریخ تحولات سیاسی ایران، با سه رویداد مهم مصادف است:

1_ تبعید حضرت امام خمینی (ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سال 43 توسط رژیم دیکتاتوری و فاسد پهلوی به ترکیه.

2_ به شهادت رساندن جمعی از دانش‌آموزان در 13 آبان‌ماه سال 57 توسط مزدوران رژیم دیکتاتوری پهلوی.

3_ تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان‌ماه سال 58 توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره).

13 آبان‌ماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی (روز دانش‌آموز)، نامگذاری شده است.


 


۱۴۰۰/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰
۱۱۶۶ بازدید