اخبار

نشست صمیمی رؤسای دانشگاه‌های استان با نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با موضوع مسائل فرهنگی و تربیتی

۱۴۰۰/۰۸/۰۱

 

 

همزمان با ایام هفته وحدت و سالروز ولادت با سعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع)، نشست صمیمی رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان و مدیران دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با آیت‌الله احمد مبلغی، نماینده مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری را نهاد دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان برگزار کرد.

در این نشست صمیمی که در سالن جلسات شهید ابراهیمی ساختمان شهید حاج قاسم سلیمانی (مدیریت امور فرهنگی و اجتماعی) دانشگاه لرستان برگزار شد حاضران در نشست درباره‌ی موضوعات و مسائل فرهنگی، تربیتی و دینی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را بیان کردند.

همچنین این نشست به صورت زنده از طریق فضای مجازی، امکان مشارکت اساتید مختلف دانشگاه‌های استان لرستان را نیز فراهم کرد.

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، ضمن تبریک هفته وحدت، راهکار اساسی برای رفع برخی مشکلات فرهنگی در سطح دانشگاه‌ها را توسل عملی به آموزه‌های دینی به‌ویژه سبک زندگی پیامبر گرامی اسلام (ص) دانست.

آیت‌الله مبلغی، نماینده مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری نیز، درباره‌ی موضوعات مرتبط با مسائل فرهنگی در محیط دانشگاه‌ها درباره موضوعاتی همچون مراجعه به قرآن با لحاظ کردن مفهوم حکمت، توجه به معرفی آموزه‌های دینی براساس معیار فطرت انسان‌ها، پرهیز از اختلاف اجتماعی در جامعه‌ی اسلامی، توجه به مفهوم الگوسازی رفتاری در چارچوب اسلام عملی و رفتاری و ضرورت تقویت پیوند بین دین و رسانه در جهان امروز، مباحثی را بیان کرد.

حاضران در نشست نیز هر کدام نقطه‌نظرات خود را با تأکید بر تقویت شاخص‌های وحدت در جامعه اسلامی، بیان کردند.  

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان نیز از اهمیت تداوم این‌گونه نشست‌ها سخن گفت و بر این نکته تصریح کرد که می‌بایست فضای تبادل نظر و دیدگاه درباره موضوعات مختلف فرهنگی، تربیت و دینی دانشگاه‌ها را توسعه داد و تقویت کرد و برگزاری این‌گونه نشست‌های هم‌اندیشی می‌تواند راهکارهای اجرایی برای رفع مشکلات را تقویت کند.

گفتنی است حاضران در نشست در مراسم جشن هفته وحدت و نماز جماعت ظهر و عصر (مسجد حضرت فاطمه‌الزهرا(س) سایت مرکزی دانشگاه لرستان) شرکت کردند.  



۱۴۰۰/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۰
۱۲۴۹ بازدید