اخبار

جلسه شورای مدیریت استانی آموزش عالی به ریاست دکتر عزیزی و تبادل نظر درباره چگونگی تداوم آموزش در نیم‌سال اول

۱۴۰۰/۰۷/۲۵

 

 

جلسه شورای مدیریت استانی آموزش عالی لرستان به ریاست دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان تشکیل شد.

دبیر این شورا، دکتر نعمت شمس است.

در این جلسه که صبح یکشنبه، 25 مهرماه در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان تشکیل شد رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان حضور داشتند و هر کدام نقطه نظرات خود را درباره موضوع جلسه یعنی چگونگی تداوم آموزش در نیم‌سال اول برمبنای شرایط استان از نظر بیماری کووید 19 بیان کردند.

دکتر عزیزی، رئیس شورای مدیریت آموزش عالی استان لرستان هم در این جلسه تأکید کرد برمبنای استفاده از خرد جمعی و شنیدن نظرات مختلف رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان می‌بایست به گونه‌ای برنامه‌ریزی‌ها انجام شوند که به هیچ‌عنوان از کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان، کاسته نشود و حتی بتوان کیفیت آموزش را هم ارتقا داد.

رئیس شورای مدیریت استانی آموزش عالی تصریح کرد که شرایط رنگ‌بندی استان‌ها و شهرستان‌ها براساس میزان شیوع بیماری کووید 19 مدام تغییر می‌کند و ما هم باید بتوانیم متناسب با اقتضائات زمان، تصمیمات اصولی برای چگونگی تداوم آموزش اتخاذ کنیم.

در این جلسه درباره این موضوع بحث و تبادل نظر صورت گرفت که در نیم‌سال اول، در مقطع کارشناسی و کاردانی، کلاس‌ها همچنان همچون گذشته، به صورت مجازی و غیرحضوری تداوم یابند؛ مگر در موارد استثناء در مورد برخی کلاس‌های عملی یا کارگاهی با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی مبارزه با کووید 19، کلاس عملی یا کارگاهی به صورت حضوری باشد.

در مقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترا هم تبادل نظر شد درباره این موضوع که اگر دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا، فرایند تهیه پایان‌نامه‌اش شروع شده باشد و به تشخیص اساتید در برخی موارد، ضرورت داشته باشد که برای انجام کارهای پایان‌نامه و رساله، حضور در دانشگاه داشته باشد خواهد توانست با دراختیار داشتن کارت واکسیناسیون، مراحل تهیه پایان‌نامه‌ و رساله را انجام بدهد.

در برخی موارد که نیاز به حضور دانشجوست تأکید بر داشتن کارت واکسیناسیون است.



۱۴۰۰/۰۷/۲۵ - ۰۰:۰۰
۲۴۴۴ بازدید