اخبار

قرائت زیارت عاشورا و غبارروبی مزار شهدا با حضور رئیس، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه لرستان/ رونمایی از دو کتاب دفاع مقدس

۱۴۰۰/۰۶/۳۱

 

 

 31 شهریورماه، آغاز هفته دفاع مقدس است.

به همین مناسبت، مراسم معنوی قرائت زیارت عاشورا، تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا و غبارروبی مزار مطهر سه شهید گمنام دانشگاه لرستان، با حضور رئیس، معاونان، اعضای هیئت علمی و کارکنان این دانشگاه برگزار شد.

این مراسم معنوی را ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس دانشگاه لرستان، برگزار کرد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عابدین درویشی‌پور، عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان و ایثارگر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به بیان خاطرات خود از مجاهدت‌ها و رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد که بسیجی بودن فقط یک اسم و عنوان نیست بلکه یک فرهنگ و یک مکتب انسان‌ساز الهی است.

همچنین، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی باقری، از راویان دوران دفاع مقدس به بیان خصوصیات فرهنگ ایثار و شهادت با تأکید بر الگوی رفتاری، فکری شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و توضیح داد که شخصیت سردار بزرگ جهان اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی برمعیار تفکر، حرکت و گفتار در مسیر الهی بود و سردار همواره در همه مراحل زندگی خویش، به خداشناسی، خداباوری و خدامحوری در همه ابعاد زندگی‌اش، توجه عملی داشت.

در این مراسم معنوی که در محوطه‌ی عمومی گلزار سه شهید گمنام دانشگاه لرستان برگزار شد با حضور دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، معاونان دانشگاه، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه، از دو جلد کتاب تألیف شده در حوزه دفاع مقدس، رونمایی شد.

رئیس دانشگاه لرستان، تألیف کتاب در حوزه‌ی دفاع مقدس را یک اقدام زیربنایی فرهنگی و اجتماعی در راستای ترویج و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان و دانشجو دانست.

کتاب «جنگ ایران و عراق؛ زمینه‌ها و پیامدها» نوشته‌ی دکتر مهدی شاهین، عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه لرستان و کتاب «پنجره‌ای به سوی پرواز» نوشته‌ی دکتر حامد نظرپورفرد، از کارکنان دانشگاه لرستان، کتاب‌هایی بودند که رونمایی شدند.

دکتر عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، از دکتر مهدی شاهین و دکتر حامد نظرپورفرد، با اهدای هدایایی، قدردانی کردند.

همچنین، حاضران در این مراسم معنوی، ضمن قرائت فاتحه، مزار مطهر سه شهید گمنام دانشگاه لرستان را غبارروبی، با آرمان‌های شهیدان، تجدید بیعت کرده و آغاز هفته دفاع مقدس و هشت سال ایثار، مجاهدت، مقاومت و شجاعت ملت بزرگ ایران اسلامی را گرامی داشتند.

همچنین، نمایشگاه عکس روزشمار دوران دفاع مقدس در محوطه‌ی عمومی گلزار شهدای دانشگاه لرستان، افتتاح شد تا به صورت تصویری، رویدادهای مهم دوران دفاع مقدس، نمایش داده شوند.


 


۱۴۰۰/۰۶/۳۱ - ۰۰:۰۰
۲۴۴۴ بازدید