اخبار

جلسه مشترک رئیس دانشگاه لرستان و نماینده سلسله و دلفان

۱۴۰۰/۰۶/۲۷

 

 

دکتر یحیی ابراهیمی، نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ی مشترکی با دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، بر ارتقای مراکز آموزش عالی الشتر و نورآباد از عنوان و سطح مرکز به «مجتمع آموزش عالی مستقل»، تأکید کرد.

دکتر عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان نیز در این جلسه که صبح شنبه، 27 شهریورماه در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان تشکیل شد و رئیس دانشگاه پیام نور استان لرستان (دکتر یوسفوند) و رؤسای مراکز آموزش عالی الشتر و نورآباد هم در آن حضور داشتند از پیگیری این مطالبه و توسعه‌ی آموزش عالی در مناطق کمتربرخوردار استان، استقبال کرد و اظهار امیدواری کرد با سپری شدن مراحل قانونی و چارچوب‌های کاری حقوقی و اداری تعیین شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این مطالبه‌ی نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، محقق شود.

رئیس دانشگاه لرستان، اعلام آمادگی کرد که تیم مدیریتی دانشگاه لرستان در چارچوب ضوابط تعیین شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آمادگی کامل دارد در راستای ارتقای دو مرکز آموزش عالی الشتر و نورآباد به مجمتع‌های آموزش عالی مستقل، همکاری‌های قانونی لازم را داشته باشد.

دکتر عزیزی، تصریح کرد که نقش دانشگاه در یک جامعه نقش پیشران توسعه‌یافتگی آن جامعه است و ما از هرگونه مطالبه‌گری در راستای تقویت همه‌جانبه‌ی آموزش عالی استان، حمایت می‌کنیم.  

دکتر یحیی ابراهیمی، نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه توضیح داد که در دیدارش با دکتر زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، تصریح کرده است که توسعه‌ یا گسترش زیرساخت‌های کمی و کیفی نظام آموزش عالی در کشور بایستی براساس اولویت‌دادن به مناطق کمتربرخوردارتر و مناطق محروم باشد و نظام آموزش عالی را باید در مناطق کمتربرخوردارتر، از هر نظر تقویت کرد و ارتقاء داد.  

گفتنی است در این جلسه، دکتر احسان رشیدیان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان هم حضور داشت و توضیحات تخصصی حوزه کاری آموزشی درباره شاخص‌های ارتقای مراکز آموزش عالی را ارائه کرد.  

 

 


۱۴۰۰/۰۶/۲۷ - ۰۰:۰۰
۲۳۶۴ بازدید