اخبار

شروع آزمون کنکور سراسری سال 1400 همزمان با سراسر کشور در حوزه‌های مختلف آزمون دانشگاه لرستان/ تصاویر

۱۴۰۰/۰۴/۰۹

 

 

صبح چهارشنبه، 9 تیرماه، همزمان با سراسر کشور، آزمون کنکور سراسری سال 1400 ویژه داوطلبان گروه هنر در حوزه‌های مختلف آزمون دانشگاه لرستان برگزار شد.

دکتر احسان رشیدیان، معاون ‌آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان و نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور، از حوزه‌های مختلف آزمون دانشگاه لرستان بازدید کرد تا با رویکرد حضور و ارزیابی میدانی بر اجرای هرچه بهتر کیفیت آزمون، نظارت کند.

آزمون کنکور سراسری سال 1400 به مدت چهار روز در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه (9 تا 12 تیرماه) همزمان با سراسر کشور در حوزه‌های مختلف آزمون دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.

تعداد کل داوطلبان آزمون کنکور سراسری سال 1400 در استان لرستان 40013 نفر است که در گروه‌های تحصیلی علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجی با همدیگر به رقابت می‌پردازند.

در این آزمون نیز همچون آزمون‌های قبلی که در شرایط وضعیت کرونایی کشور برگزار شدند براساس دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت علوم و وزارت بهداشت، همه پروتکل‌های بهداشتی ویژه‌ی آزمون رعایت شده است؛ از جمله: رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری بین صندلی‌ها (یک و نیم متر)، فعالیت مستمر سیستم‌های تهویه هوا، فاصله‌گذاری اجتماعی بین داوطلبان حین ورود به ساختمان آزمون و خروج از آن، استفاده‌ی اجباری از ماسک برای همه داوطلبان و همه‌ی عوامل اجرایی آزمون، ضدعفونی کردن کامل مکان‌های آزمون قبل از شروع آزمون و پس از پایان آزمون، ضدعفونی کردن کامل تجهیزات و صندلی‌های موجود در ساختمان‌های محل آزمون و ...

بیشتر تعداد داوطلب در گروه علوم تجربی با تعداد:  20002 نفر (در استان لرستان).

آمار سایر گروه‌ها (استان لرستان):

گروه علوم ریاضی: 1915 نفر.

گروه علوم انسانی: 11895 نفر.

گروه زبان خارجی: 4103 نفر.

گروه هنر: 2098 نفر (صبح چهارشنبه).

جمع کل تعداد داوطلبان آزمون کنکور سراسری سال 1400 استان لرستان: 40013 نفر.

58 درصد داوطلبان کنکور سراسری سال 1400 استان لرستان، زن و 42 درصد داوطلبان، مرد هستند.



۱۴۰۰/۰۴/۰۹ - ۰۰:۰۰
۲۹۷۳ بازدید