اخبار

جلسه هماهنگی برای برگزاری هرچه بهتر آزمون کنکور سراسری/ بیش از 40 هزار نفر در استان لرستان در کنکور سراسری شرکت می‌کنند

۱۴۰۰/۰۴/۰۷

 

 

جلسه هماهنگی برای برگزاری هرچه بهتر آزمون سراسری کنکور سال 1400 به ریاست معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان و نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه لرستان، دکتر احسان رشیدیان، برگزار شد.

این جلسه، صبح روز دوشنبه، 7 تیرماه در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد و دکتر رشیدیان، بر اجرای دقیق دستورالعمل‌های آزمون کنکور سراسری توسط همه‌ی مدیران و عوامل اجرایی آزمون، تأکید کرد.

حاضران در جلسه نیز هر کدام دیدگاه‌ها و گزارش اقدامات انجام شده را در جهت اینکه آزمون کنکور سراسری با کیفیت هرچه بهتر برگزار شود ارائه کردند.

همچنین در این جلسه بر رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در سه مرحله‌ی پیش از آزمون، حین آزمون و پس از آزمون، همچون آزمون‌های گذشته، تأکید شد.

در آزمون‌های گذشته نیز که در شرایط شیوع بیماری کرونا در کشور در حوزه‌های آزمون دانشگاه لرستان برگزار شدند همه‌ی پروتکل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله‌ی بین صندلی‌ها، ضدعفونی‌کردن کامل مکان‌های آزمون در چند نوبت، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی بین افراد حین ورود به محل آزمون و خروج از آن، رعایت کامل بهداشت و فاصله‌گذاری حین بازرسی از داوطلبان در هنگام ورود به محل‌های آزمون، استفاده از سیستم‌های تهویه هوا و .. اجرا شد و آزمون‌های قبلی بدون به‌وجود آمدن مشکل خاصی، برگزار شدند.

آزمون کنکور سراسری سال 1400 در استان لرستان نیز همچون سایر استان‌های کشور در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه ( از تاریخ 9 تا 12 تیرماه) برگزار خواهد شد و حوزه‌های آزمون دانشگاه لرستان، همچون سال‌های گذشته، از جمله حوزه‌های اصلی این آزمون در استان لرستان خواهند بود.

در استان لرستان، در مجموع برای آزمون کنکور سراسری سال 1400 تعداد 40013 نفر داوطلب شرکت خواهند کرد.

از این تعداد، 58 درصد (تعداد 23570 نفر) از داوطلبان، زن و 42 درصد (تعداد 16443 نفر) از داوطلبان، مرد هستند.

ترکیب تعداد شرکت‌کننده در گروه‌های تحصیلی برای آزمون کنکور سراسری سال 1400 در استان لرستان، به این شرح است:

_ گروه علوم تجربی؛ تعداد 20002 نفر.

_ گروه علوم انسانی؛ تعداد 11895 نفر.

_ گروه زبان خارجی؛ تعداد 4103 نفر.

_ گروه هنر؛ تعداد 2098 نفر.

_ گروه علوم ریاضی؛ تعداد 1915 نفر.

_ جمع کل تعداد داوطلبان در استان لرستان: تعداد 40013 نفر.



۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۰۰:۰۰
۱۳۵۵ بازدید