اخبار

همایش مجازی گرامیداشت روز معلم و استاد برگزار شد/ پرسش و پاسخ مجازی اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان با هیئت رئیسه دانشگاه

۱۴۰۰/۰۲/۱۲

 

 

 

همزمان با روز معلم و استاد، همایش مجازی گرامیداشت روز معلم و استاد و  پرسش و پاسخ مجازی اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان با هیئت رئیسه دانشگاه برگزار شد.


 

این همایش مجازی، صبح یکشنبه، 12 اردیبهشت‌ماه، برگزار شد.

اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان، پرسش‌ها و مطالبات صنفی و شغلی خود را به صورت مجازی، مطرح کردند و دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان و معاونان دانشگاه لرستان، به پرسش‌ها، پاسخ دادند.

این برنامه را معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، به مناسبت فرارسیدن 12 اردیبهشت، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و گرامیداشت روز معلم و استاد، برگزار کرد.  

 

تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد برای رفع مشکلات جامعه

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، در این همایش مجازی، در سخنانی، جایگاه معلم و استاد را یک جایگاه بسیار مهم در راستای تربیت نیروی متخصص و متعهد برای رفع مشکلات و چالش‌های جامعه، دانست.

رئیس دانشگاه لرستان، ایام شهادت امام علی (ع) را تسلیت گفت و تأکید کرد که توجه به علم و دانش از مبانی و آموزه‌های مهم دین اسلام از جمله آموزه‌های امام علی (ع) است.

وی درباره‌ی مفهوم دانشگاه جامعه‌محور، توضیح داد و تصریح کرد که دانشگاه جامعه‌محور باید بتواند براساس نیازها و ظرفیت‌های منطقه‌ای، استانی و ملی، راهکارهای علمی کاربردی برای رفع مشکلات و چالش‌های جامعه ارائه کند.

رئیس دانشگاه لرستان، جایگاه شهید آیت‌الله مطهری را یک جایگاه مهم و اساسی در نظام اندیشه‌ی اسلامی مبتنی بر توجه به تعهد و تخصص دانست.

دکتر عزیزی توضیح داد که دانشگاه جامعه‌محور، دانشگاهی است که بتواند در دوران تحصیل دانشجو، به دانشجو، مهارت‌های کاربردی بیاموزد تا دانشجو، پس از دانش‌آموختگی، بتواند خودش کارآفرینی کند.

 

اندیشیدن را بیاموزیم

در این همایش مجازی، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و دانشگاه لرستان، در سخنانی توضیح داد که رسالت اصلی معلم و استاد این است که به دانش‌آموز و دانشجو، اندیشیدن را بیاموزد؛ همان مفهومی که مدنظر استاد شهید مطهری بود.

وی تشریح کرد که جایگاه اساتید دانشگاه‌ها، نزد مردم، یک جایگاه بسیار ارزشمند است و در نظرسنجی‌های صورت گرفته در جامعه‌ی ما، اعتماد مردم به اساتید دانشگاه‌ها در رتبه‌های بالاست و این نشان می‌دهد نقش دانشگاه، یک نقش کلیدی در تحولات جامعه است و اساتید دانشگاه‌ها، کاملاً مورد اعتماد مردم هستند.  

دکتر حاتمی‌کن‌کبود از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان خواست که باتوجه به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، دانشجویان را به حضور حداکثری در انتخابات، ترغیب و تشویق کنند؛ زیرا حضور حداکثری مردم در انتخابات، باعث بیمه‌شدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات دشمنان و استکبار جهانی می‌شود و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را در جهان، تقویت می‌کند.  

گفتنی است در این همایش مجازی، معاونان دانشگاه لرستان (دکتر نایب‌زاده، دکتر فلاحی‌اصل، دکتر رشیدیان، دکتر فیضیان و دکتر یونسی) نیز هر کدام، دیدگاه‌های خود را در رابطه با پاسخگویی به مطالبات صنفی بیان شده توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان، مطرح کردند.   


۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۰۰:۰۰
۱۶۹۲ بازدید