اخبار

رئیس دانشگاه لرستان: طرح نوروزی بهداشت روان دانشجویان یک اقدام مهم برای تقویت نشاط دانشجویی در شرایط شیوع بیماری کروناست

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

 

 

رئیس دانشگاه لرستان، اجرای طرح نوروزی بهداشت روان دانشجویان را یک اقدام مهم در راستای تقویت سلامت روان و نشاط دانشجویان در شرایط شیوع بیماری کرونا دانست.


 

 

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان در برنامه مجازی نوروزی بهداشت روان دانشجویان که به میزبانی دانشگاه لرستان و دانشگاه ایلام (منطقه پنج کشور) برگزار شد، گفت:«این‌گونه برنامه‌ها در شرایط شیوع کرونا و عدم حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه‌ها، یک گام مهم در راستای تقویت سلامت روان دانشجویان و حفظ نشاط و سرزندگی دانشجویی است».

دکتر عزیزی در این برنامه که عصر چهارشنبه، 18 فروردین‌ماه در بستر فضای مجازی برگزار شد توضیح داد:«در شرایطی که دانشگاه‌ها به علت شیوع بیماری کرونا، روند آموزش خود را از حضوری به مجازی تبدیل کردند و دانشجویان، عمده وقت خود را در منزل هستند اجرای برنامه‌های شاد مجازی توسط وزارت علوم با همکاری‌ دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه لرستان، یک اقدام خلاقانه و نوآوری در جهت تقویت سلامت روان و تقویت روحیه دانشجویان محسوب می‌شود».

رئیس دانشگاه لرستان توضیح داد:«خوشبختانه در دانشگاه لرستان نیز از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا و غیرحضوری شدن آموزش، برنامه‌های متنوعی در فضای مجازی، ویژه دانشجویان اجرا شده است تا دانشجویان بتوانند همگام با آموزش مجازی، در موضوعات مرتبط با نشاط و سرزندگی دانشجویی نیز، مشارکت داشته باشند».


 

 

دانشگاه لرستان، همیشه پیشگام در در اجرای برنامه‌های سلامت روان دانشجویان بوده است

 

دکتر مجید صفاری‌نیا، مدیر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در این برنامه از تلاش‌های تیم مدیریتی دانشگاه لرستان به ریاست دکتر خسرو عزیزی به خاطر اینکه همواره پیشگام در اجرای برنامه‌های متنوع و سلامت روان دانشجویان، بوده‌اند، سپاسگزاری کرد.

دکتر صفاری‌نیا خبر داد که با پیگیری‌های صورت گرفته در آیین‌نامه جدید کمیسیون موارد خاص دانشگاه‌ها، مدیر مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه‌ها یک عضو دارای حق رأی در این کمسیون خواهد بود و این، خودش ارتقای جایگاه مراکز بهداشت و مشاوره دانشگاهی خواهد بود.

 

 

برنامه‌های شادی‌بخش یک ابزار مهم برای سلامت روان دانشجویان است

 

دکتر کوروش امرایی، مدیر مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه لرستان نیز در سخنانی از سازمان امور دانشجویان وزارت علوم سپاسگزاری کرد به خاطر این‌که با اجرای این‌گونه برنامه‌ها در شرایط شیوع بیماری کرونا، باعث سرزندگی و نشاط دانشجویان در سطح دانشگاه‌های کشور در شرایط شیوع بیماری کرونا، شده است.

دکتر امرایی توضیح داد که برنامه‌های متنوعی که برای دانشجویان دانشگاه لرستان در شرایط شیوع بیماری کرونان به صورت غیرحضوری برگزار می‌شوند از نوع مشارکت‌محور هستند و در آن‌ها توجه به نشاط دانشجویان در شرایطی که عمدتاً در منزل هستند اهمیت دارند.

مدیر مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه لرستان تشریح کرد که اجرای برنامه‌ی مجازی بهداشت روان در سطح دانشگاه‌های کشور از جمله برنامه‌های بسیار مفید برای حفظ نشاط دانشجویی در شرایط قرنطینه‌های خانگی در وضعیت موجود کشور است و در این برنامه‌ها، این فرصت فراهم شده است که استان‌ها، جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی خود را هم معرفی کنند.  

دکتر امرایی تصریح کرد که سلامت روان دانشجویان در کنار سلامت جسم آنها هر دو دارای اهمیت هستند و در زمان آموزش غیرحضوری دانشجویان، علاوه بر تداوم آموزش در وضعیت فعلی، برای سلامت روان دانشجویان نیز برنامه‌های متنوعی توسط تیم مدیریتی دانشگاه لرستان با مشارکت دانشجویان برگزار شده است.

گفتنی است با رویکرد دانشجومحور بودن این‌گونه برنامه‌ها، کانون همیاران سلامت روان دانشجویان دانشگاه لرستان، در اجرای این برنامه، مشارکت فعال داشت و از جمله بخش‌های این برنامه‌، معرفی مجازی جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و موسیقی استان لرستان بود.



۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰
۸۳۶ بازدید