اخبار

سال 1400/ سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»

۱۳۹۹/۱۲/۳۰

 

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در پیامی به مناسبت فرارسیدن نوروز و آغاز سال نو، سال جدید را با نام «سال تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»، نامگذاری کردند.


 

 

بخش‌هایی از پیام نوروزی مقام معظم رهبری:

 

ـ بر اساس گزارش‌های متعدد مردمی و دولتی، جهش تولید تا حد قابل قبولی در بخش‌هایی از کشور تحقق یافت.

 ـ البته این میزان جهش در حد انتظار نیست؛ چراکه با وجود تحقق در کارهای زیربنایی و سازندگی، نتیجه آن در اقتصاد عمومی و معیشت مردم مشهود و محسوس نشد، در حالی‌که انتظار بود جهش تولید گشایشی در زندگی مردم به‌وجود آورد.

 ـ تحقق جهش تولید هم تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور از جمله در مسئله ارزش پول ملی دارد و هم موجب اعتماد به‌نفس ملی، رضایتمندی عمومی و تضمین‌کننده امنیت ملی است.

ـ ضعفهای قانونی و واردات رقیب خارجیِ محصولی که در داخل با همت جوانان در حال تولید است و یا قاچاق آن از طریق دست‌های خیانتکار، مانع تولید است و موجب شکست خوردن آن می‌شود.

 ـ اوضاع کسب‌وکار در کشور باید به‌گونه‌ای باشد که افراد به سرمایه‌گذاری در تولید تشویق شوند و از افزایش هزینه‌های تولید جلوگیری شود.

 ـ حرکت انقلابیِ جهش تولید در سال ۹۹ آغاز و با استقبال مردم مواجه شد و این حرکت باید در سال ۱۴۰۰ که در واقع، آغاز یک قرن جدید است، ادامه پیدا کند.

 ـ انتخابات خرداد ۱۴۰۰ و روی کارآمدن مدیریت‌های جدید و احتمالاً تازه‌نفس و با انگیزه‌های قوی، امسال را سالی بسیار مهم، حساس و تأثیرگذار در آینده کشور کرده است. 

ـ  علاوه بر این، در سال ۹۹ جهش تولید، حرکتی در کشور به‌جود آورد که زمینه خوبی برای شکوفایی آن در سال جدید است.

 ـ چه دولت کنونی و چه دولت آینده، باید با حمایتهای همه‌جانبه‌ی قانونی، دولتی و حکومتی از تولید و رفع موانع آن، همت کنند که امسال جهش تولید به معنی واقعی، تحقق یابد.


۱۳۹۹/۱۲/۳۰ - ۰۰:۰۰
۱۵۸۵ بازدید