اخبار

تأکید مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بر نقش مهم انجمن‌های علمی دانشجویی در افزایش اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها

۱۳۹۹/۱۲/۲۷

 

 

مهندس محمدهادی عسکری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در آیین پایانی سیزدهمین جشنواره بین المللی حرکت که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، گفت: «انجمن های علمی دانشجویی در دانشگاه‌ها باید در افزایش اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، سهم جدی داشته باشند».


در این آیین که 25 اسفندماه 99 با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری (دکتر منصور غلامی) و معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم (دکتر غلامرضا غفاری)، برگزار شد، مهندس عسکری در سخنانی، اظهار داشت: «دانش آموختگان دانشگاه‌ها برای ورود به بازار کار و مشارکت در حل مسائل واقعی جامعه، لازم است در دوران دانشجویی، تجربه مشارکت در شناسایی و حل مسائل واقعی را داشته باشند».
وی افزود: «پیش‌نیاز این موضوع، این است که دانشجویان، صلاحیت‌های مشارکت در تیم‌های کلان و متمرکز واقعی را به دست آورند و در موقعیت‌های واقعی کار، بتوانند کار تیمی کرده و اعتماد به نفس کافی و صلاحیت حل مسئله را به صورت توأمان، به دست آورند».
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: «برای اینکه موضوع به خوبی هدایت شود باید از مشارکت استادان مشاوری استفاده شود که هم تجربه حل مسائل واقعی جامعه را داشته باشند و هم به عنوان یک راهبر فرهنگی، مسائل اجتماعی و فرهنگی دانشجویان را هدایت کنند».
عسکری گفت: «دانشجویان با فعالیت در انجمن‌های علمی دانشجویی، هم صلاحیت‌های فنی و حرفه‌ای پیدا می‌کنند و هم واجد یک حیات توسعه‌یافته فرهنگی و اجتماعی شده و با انگیزه‌ای بالا درصدد حل نیازهای واقعی جامعه برآمده و جامعه نیز به دانش آموخته‌ای با این مشخصات نیاز دارد و به طور قطع، اشتغال‌پذیری این دانش‌آموختگان، افزایش می‌یابد».

 

مقام‌های کسب شده در جشنواره معتبر بین‌المللی حرکت توسط دانشگاه لرستان:

1_ انجمن علمی دانشجویی شهرسازی (دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان)؛ رتبه نخست در بخش نشریه (نشریه اُتوپیا).

2_ هادی غلامی (دبیر انجمن علمی دانشجویی شهرسازی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان)؛ رتبه دوم در بخش کتاب.

 

تعداد آثار ارسال شده از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی حرکت: 1427 اثر.

برگزارکننده: اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

 

 


۱۳۹۹/۱۲/۲۷ - ۰۰:۰۰
۱۲۴۹ بازدید