اخبار

مراسم بزرگداشت مقام شامخ شهیدان/ تجلیل از خانواده های معظم شهدای دانشگاه لرستان و کاشت نهال به یاد شهیدان

۱۳۹۹/۱۲/۲۰

 

 

در مراسمی، یاد و خاطره شهدای والامقام، گرامی داشته شد و از اعضای هیئت علمی و کارکنان (خانواده های معظم شهدای دانشگاه لرستان)، تجلیل شد.

همچنین به یاد 6 شهید دانشجوی دانشگاه لرستان (دوران دفاع مقدس)، تعداد 6 نهال درخت در محل گلزار شهدای گمنام دانشگاه لرستان، کاشته و مطابق سنت هر ساله، پرچم گلزار شهدای گمنام دانشگاه لرستان، تعویض شد.

این مراسم را معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان به مناسبت گرامیداشت 22 اسفندماه، روز بزرگداشت مقام شامخ شهدا، در محل گلزار شهدای گمنام دانشگاه لرستان برگزار کرد.

رئیس دانشگاه لرستان: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا یک وظیفه انسانی برای همه ماست

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن عید مبعث، در سخنانی گفت:«گرامیداشت یاد و خاطره شهدا یک وظیفه انسانی برای همه ماست و در هر جایگاهی که هستیم همه ما وظیفه داریم فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت را در جامعه ترویج کنیم و همواره خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را مورد تکریم قرار دهیم».

دکتر عزیزی، توضیح داد:«مقام شهید یک مقام الهی است و شهدا و خانواده های معظم شهدا در همه زمینه ها برای ما الگو هستند؛ این مراسم هم در راستای تکریم خانواده های معظم شهدا برگزار شده و باعث افتخار ماست که چنین مراسمی در دانشگاه لرستان برگزار شده است».

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان: انتقال پیام شهیدان، یک رسالت مهم است

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در این مراسم در سخنانی گفت:«شهید شدن، یک افتخار است که نصیب هر شخصی نمی شود؛ براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، بزرگداشت مقام شهیدان، کمتر از شهادت نیست و همه ما وظیفه داریم همیشه پیام شهیدان را توضیح دهیم و تبیین کنیم و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه تقویت کنیم».

وی گفت:«در حال حاضر تعداد 46 نفر شاغل در دانشگاه لرستان متعلق به خانواده های معظم شهدا هستند و این، باعث افتخار ماست که توفیق داریم به خانواده های معظم شهدا، خدمت می کنیم».

گفتنی است معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، به حاضران در این مراسم، هدایای فرهنگی، اهدا کرد.  

 


۱۳۹۹/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۰
۱۸۸۱ بازدید