اخبار

برگزاری آیین روز درختکاری با حضور نماینده ولی فقیه، معاونان استاندار و مدیران استان در سایت مرکزی دانشگاه لرستان

۱۳۹۹/۱۲/۱۵

 

 

آیین کاشت نهال به مناسبت 15 اسفندماه، روز درختکاری، با حضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد (حجت الاسلام و المسلمین دکتر شاهرخی)، معاونان استاندار لرستان (دکتر ثمینی، دکتر عبدالهی و مهندس امیری)، رئیس دانشگاه لرستان (دکتر عزیزی) و تعدادی از مدیران استان لرستان در محل سایت مرکزی دانشگاه لرستان برگزار شد.

این برنامه، صبح جمعه، 15 اسفندماه (روز درختکاری)، با مدیریت شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه لرستان و همکاری سایر ادارات و سازمان ها از جمله منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی و محیط زیست استان لرستان در سایت مرکزی دانشگاه لرستان برگزار شد.

برنامه روز درختکاری، ابتدا با حضور در محل مزار سه شهید گمنام دانشگاه لرستان و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، شروع شد و سپس، در محل فضای باز بیمارستان تخصصی دامپزشکی دانشگاه لرستان، ادامه یافت.

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، در سخنانی، ضمن عرض خیرمقدم و خوش آمدگویی به مهمانان و تبریک روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، گفت:«همگی باید تلاش کنیم در ترویج فرهنگ صیانت از طبیعت و محیط زیست، اقدامات بیشتری انجام بدهیم؛ همان طوری که آب، مایه حیات است درخت هم مایه زندگی است؛ درخت، پوشش گیاهی و به نوعی پوشش سبز، واسطه ای است که انرژی خورشید را به غذا برای انسان تبدیل می کند؛ پس، نقش و جایگاه درخت و پوشش گیاهی یک نقش مهم در زندگی انسان است».

رئیس دانشگاه لرستان تشریح کرد:«خوشبختانه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، متناسب با همین ایام، یک پویش سبز به نام «هم کاشت» را برپایه تفاهم نامه مشترک بین وزارت علوم و وزارت جهاد کشاورزی،شروع کرده است تا یک نهضت اساسی در عرصه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در راستای تقویت درختکاری راه بیفتد».

دکتر عزیزی توضیح داد:«از سال 93 تاکنون، در مجموع، حدود 25 هکتار باغ در سایت مرکزی دانشگاه لرستان و سایت دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی این دانشگاه، ایجاد شده است؛ از جمله تعداد 8 هزار درخت مُثمِر، حدود 10 هکتار فضای سبز و 20 هزار درخت غیرمُثمِر؛ در حال حاضر هم، 15 هکتار، آماده کشت است که بخشی از این 15 هکتار به کاشت درخت زیتون اختصاص خواهد یافت».

دکتر عزیزی، تصریح کرد:«اگر می خواهیم به پیشرفت همه جانبه برسیم بایستی ارتباط بین دانشگاه و جامعه، به ویژه ارتباط بین دانشگاه و بخش های دولتی و خصوصی، گسترش یابد؛ مطالعات مرتبط با توسعه نیز نشان می دهد هرجایی، توسعه و پیشرفتی حاصل شده است مرهون ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه و جامعه (با تأکید بر بخش اجرا) بوده است؛ گسترش ارتباط بین دانشگاه و جامعه باعث می شود دانشگاه بتواند نقش اثرگذاری در رفع چالش ها و مشکلات جامعه داشته باشد».

عکاس: کامین ملکی. 


۱۳۹۹/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰
۱۹۷۲ بازدید