اخبار

سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب

۱۳۹۹/۱۱/۲۱

 

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی کن کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، در راستای گرامیداشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ضمن تبریک این ایام فرخنده به بررسی و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت.

دکتر حاتمی کن کبود در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه لرستان، گفت:«مقام معظم رهبری در بیست و دو بهمن‌ماه سال نود و هفت، در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ضمن بررسی مسیر و سرگذشت انقلاب در چهل سال نخست، توصیه‌هایی برای چهل سال دوم انقلاب داشتند که مبین بیانیه گام دوم انقلاب است».  

دکتر حاتمی تشریح کرد: «مسیر انقلاب اسلامی از ابتدا با تقابل اسلام و استکبار جهانی، مشخص شد که نتیجه ی این تقابل، هم اکنون برای همگان آشکار است».  

وی به تبیین تفاوت‌های بین چهل‌سال نخست انقلاب اسلامی و دیگر انقلاب‌های جهان همچون انقلاب هندوستان و فرانسه اشاره کرد و توضیح داد که برتری و عظمت و پیشرفت انقلاب اسلامی در چهل سال ابتدایی این انقلاب در مقایسه با دیگر انقلاب‌ها کاملاً قابل مشاهده و محسوس است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاتمی به دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی پرداخت و تمامیت ارضی و امنیت کنونی کشور را از دستاوردهای مهم این انقلاب برشمرد.

 وی همچنین به موضوع عدالت و گستردگی آن در سطح جامعه پرداخت و آسودگی تحصیل برای عموم مردم که در دوران طاغوت مربوط به گروهی خاص بود را به عنوان یکی از مصداق‌های بارز عدالت در جامعه دانست.  

حجت الاسلام و المسلمین حاتمی کن کبود، تشریح کرد:«ایستادگی در برابر زورگویان عالم، افزایش بینش سیاسی در میان عموم مردم و همچنین روشن شدن موتور پیشران کشور در زمینه‌های علمی از دیگر دستاوردهای این انقلاب اسلامی است».

حجت الاسلام و المسلمین حاتمی کن کبود در بخش دیگری از صحبت هایش، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در استفاده از ظرفیت‌های مهم کشور به وجود فرصت‌های فراوان مادی و نیروهای انسانی مستعد کشور اشاره کرد و تصریح نمود که با بهره‌گیری از این فرصت‌ها جهت پیشرفت کشور، این پیشرفت در زمینه های مختلف با سرعت بسیار بیشتری انجام خواهد گرفت.

وی به تشریح هفت توصیه مقام معظم رهبری در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی و آماده سازی زمینه برای ظهور منجی بشریت، پرداخت:

1_  مقام معظم رهبری، با توجه به سرعت پیشرفت علم و پژوهش در کشور به لزوم افزایش شتاب و نهایت استفاده از علم و پژوهش در راستای پیشرفت کشور اشاره کرده و بیان نمودند که می بایست در این زمینه مراقب باشیم که همچون غرب به سوء استفاده از علم دچار نشویم.

2_ با توجه به این‌که عدالت و مبارزه با فساد ملزوم یکدیگرند و متأسفانه فاصله زیادی با ایده‌آل‌ها دارند، می بایست قوای سه‌گانه در این زمینه محکم و قاطعانه عمل نموده و مسئولین تکلیف خود در مقابله با فساد را انجام دهند و فاصله ای که میان عدالت و مبارزه با فساد ایجاد شده، به سرعت کاهش یابد.

3_ محیط زندگی با وجود معنویت و اخلاق، حتی اگر در وضعیت مالی نامناسب هم باشیم به بهشت تبدیل می شود؛ لذا لازم است حکومت‌ها با مهم شمردن اخلاص ایثار توکل ایمان خیرخواهی و در نظر گرفتن راست‌گویی، الگویی مناسب برای مردم بوده و با نهادینه کردن این ویژگی‌ها جامعه را به سمت و سویی پیش ببرند که معنویت و اخلاق در آن به اهم اولویت تبدیل شود.

4_ عزت ملی و روابط خارجی به‌عنوان عوامل مهمی از گام دوم انقلاب می‌بایست مورد توجه دولت و حکومت قرار بگیرد و دقت شود که مبادا با حرکات اشتباه، عزت ملی لکه‌دار شده و یا خدای‌نکرده از بین برود.

5_ یکی دیگر از موارد گام دوم انقلاب توجه ویژه‌ای است که می‌بایست به اقتصاد صورت بگیرد؛ با این‌که اقتصاد، هدف جامعه اسلامی نیست اما وسیله‌ای مهم برای رسیدن به اهداف جامعه اسلامی است.

هم اکنون جامعه اسلامی با دو چالش بیرونی و درونی مواجه است که چالش بیرونی همان تحریم‌ها هستند و چالش درونی همان ضعف‌های مدیریتی داخلی است و ریشه کن کردن این دو مورد از اهداف اصلی اقتصادی گام دوم انقلاب است.

6_ مورد دیگر گام دوم انقلاب، استقلال و آزادی است. نباید احساس کنیم سیاست و اقتصاد کشور زندانی است و در عین حفظ استقلال و آزادی کشور می بایست با کشورهایی که احساس زورگویی ندارند در ارتباط باشیم و در عین حال حق تصمیم‌گیری را برای خودمان حفظ نماییم.

7_ مورد آخر، سبک زندگی است. تلاش غرب در راستای نهادینه کردن سبک زندگی غربی در میان ملت مسلمان است که زیان زیادی را به ما وارد می‌سازد و برای مقابله با این تلاش می‌بایست روحیه جهادی را بکار ببریم تا در این عرصه نیز به پیروزی دست یابیم؛ در آخر می‌بایست تک‌تک افراد ملت و آحاد ملت در راستای عمل به این توصیه‌ها، تلاششان را بکار گیرند تا چهل سال دوم و گام دوم انقلاب با پیروزی چشمگیرتری از چهل سال اول، طی شود.

 

 


۱۳۹۹/۱۱/۲۱ - ۰۰:۰۰
۱۷۱۹ بازدید