اخبار

ارتقای مداوم جایگاه دانشگاه لرستان در رتبه بندی وبومتریکس/ تازه ترین رتبه بندی اعلام شد

۱۳۹۹/۱۱/۱۸

 

 

نظام بین المللی «وبومتریکس»، یکی از مهم ترین نظام های ارزیابی است که با هدف رتبه بندی وب سایت دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی، هر شش ماه یک بار، نتایج ارزیابی و رتبه بندی خود را منتشر می کند.

پشتیبانی از دسترسی آزاد، دسترسی الکترونیکی به انتشارات علمی و دسترسی به دیگر منابع دانشگاهی، از نخستین اهداف این نظام رتبه بندی است.

در همین رابطه، دکتر محمد فیضیان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان به خبرنگار روابط عمومی دانشگاه گفت:«براساس ویرایش ژانویه نظام رتبه بندی وبومتریکس (وب سایت دانشگاه ها) در سال 2021 میلادی، دانشگاه لرستان، رتبه 53 در بین دانشگاه های کشور را به خود اختصاص داده است؛ براساس این نتایج، رتبه دانشگاه لرستان نسبت به نتایج جولای 2020 میلادی، در سطح کشور، 13 پله و در سطح جهانی، 267 پله، ارتقاء یافته است».

دکتر فیضیان، به تغییرات ایجاد شده در روش شناسی ژانویه 2021 میلادی نظام رتبه بندی «وبومتریکس» اشاره و بیان کرد که در روش شناسی جدید، استفاده از شاخص حضور یا اندازه اطلاعات در وب، متوقف و وزن شاخص سرآمدی یا پژوهشی (مقالات پُر استناد) از 35 به 40 درصد افزایش یافته است؛ همین امر، باعث افزایش وزن فعالیت های پژوهشی به 50 درصد شده است. 50 درصد دیگر ارزیابی، به فعالیت های وب سنجی اختصاص دارد.

منبع خبر: معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان.  


 


۱۳۹۹/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰
۲۵۳۵ بازدید