اخبار

مراسم مجازی بزرگداشت هفتمین روز ارتحال آیت الله علامه مصباح یزدی (ره) با حضور وزیر علوم

۱۳۹۹/۱۰/۲۱

 

 

مراسم مجازی بزرگداشت هفتمین روز ارتحال آیت الله علامه مصباح یزدی(ره) را نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور، با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رؤسای دانشگاه های کشور، برگزار کرد.

در این مراسم مجازی که صبح روز یکشنبه، 21 دی ماه برگزار شد، دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان نیز شرکت کرد.

دکتر غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم مجازی، گفت:«حضرت آیت الله مصباح یزدی، از جمله شخصیت های برجسته حوزه علمیه بودند که نیاز است آثار ایشان در ابعاد علمی و فرهنگی در دانشگاه ها و حوز های علمیه کشور، بیش از پیش، تبیین شود».

دکتر غلامی افزود:« در سال های نخست پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که جو خاصی در محیط های دانشگاهی کشور حاکم بود نظرات آیت الله مصباح یزدی به ویژه نظرات و دیدگاه های فلسفی ایشان، بسیار راهگشار و اثرگذار بود؛ شناخت ایشان از آموزه های اسلامی و موضوعاتی همچون ولایت فقیه، یک شناخت دقیق و عمیق بود».  

وی تشریح کرد:«آیت الله مصباح یزدی که تسلط و اشراف دقیقی بر مبانی و موضوعات اسلامی داشتند در زمینه بنیان گذاشتن برخی مراکز آموزشی و تحقیقاتی دینی و فرهنگی هم پیشگام بودند که نشاندهنده شناخت و نگاه دقیق ایشان نسبت به مبانی دینی است».

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:«فقدان این شخصیت برجسته، یک خسارت بزرگ است».

دکتر غلامی، افزود:«ایشان، همه عمر بابرکت خویش را در راه خدمت به اسلام و مردم، سپری کرد».

همچنین، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور، دکتر رحیم پورازغندی، دکتر عاملی (دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی)، حجت الاسلام و المسلمین پناهیان و یکی از فرزندان آیت الله مصباح یزدی (ره)، از دیگر سخنرانان این مراسم مجازی بودند.

 


۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۰۰:۰۰
۱۶۳۷ بازدید