اخبار

بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از مزرعه تحقیقاتی مرغ بومی و مرکز نوآوری دانشگاه لرستان

۱۳۹۹/۱۰/۰۲

 

 

 

دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دکتر سیدموسی خادمی، استاندار لرستان از مزرعه آموزشی، تحقیقاتی مرغ بومی و مرکز نوآوری دانشگاه لرستان بازدید کردند.

صبح سه شنبه، 2 دی ماه، دکتر ستاری (معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور)، دکتر خادمی (استاندار لرستان)، دکتر عزیزی (رئیس دانشگاه لرستان)، معاونان استاندار، دکتر شاکرمی (رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی) و برخی دیگر از مدیران استانی از مزرعه آموزشی، تحقیقاتی و تولیدی پرورش مرغ بومی، مزرعه تحقیقاتی اصلاح نژاد دام دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی و مرکز نوآوری دانشگاه لرستان، بازدید کردند.

دکتر عزیزی (رئیس دانشگاه لرستان) و دکتر شاکرمی (رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان) در این بازدید، گزارشی از فعالیت های تحقیقاتی، پژوهشی و تولیدی مزرعه آموزشی و تحقیقاتی مرغ بومی و مزرعه اصلاح نژاد دام، ارائه کردند.

ایجاد این مراکز در راستای حمایت از تولید محصولات کشاورزی درون استانی و تقویت نقش دانشگاه در مسیر اقتصاد مقاومتی و حمایت از تحقیقات و پژوهش های کاربردی و جامعه محور است.

دکتر ستاری در این بازدید بر حمایت بیش از پیش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تولیدات، خلاقیت ها، کارآفرینی و تحقیقات کاربردی و جامعه محور، تأکید کرد.

همچنین معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، استاندار لرستان، معاونان استاندار، رئیس دانشگاه لرستان و رئیس پارک علم و فناوری استان لرستان از مرکز نوآوری دانشگاه لرستان واقع در سایت مرکزی این دانشگاه بازدید کردند.

دکتر ستاری با دست اندرکاران و فناوران مرکز نوآوری دانشگاه لرستان و مدیران شرکت های دانش بنیان و فناور استان لرستان مستقر در پارک علم و فناوری لرستان، گفتگو کرد و در زمینه رفع برخی مشکلات مطرح شده از سوی مدیران شرکت های فناور و دانش بنیان استان، دستورات لازم را صادر کرد.

حمایت از شرکت های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان براساس هدف گذاری اقتصاد بدون نفت است و در این زمینه، با همکاری مشترک پارک علم و فناوری استان لرستان و دانشگاه لرستان، بخشی از زمین های پارک علم و فناوری استان به شرکت های دانش بنیان اختصاص می باید (با همکاری دانشگاه لرستان) که کلنگ شروع این طرح توسط دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر زمین زده شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، از بخش های مختلف پارک علم و فناوری استان لرستان نیز بازدید کرد.

دکتر عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان در این بازدیدها، تأکید کرد که خوشبختانه در چند سال اخیر، برنامه‌ریزی‌ها در جهت تقویت ارتباط بین دانشگاه و مراکز صنعتی و فناور استان لرستان بوده است و دانشگاه این آمادگی کامل را دارد که در این زمینه، اقدامات بیشتری انجام دهد.

رئیس دانشگاه لرستان توضیح داد که ایجاد مرکز نوآوری دانشگاه لرستان، با حمایت معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده است و یک گام اثرگذار در راستای پشتیبانی از ایده های و طرح ها نو و خلاقانه در جهت گسترش نقش دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در اقتصاد دانش بنیان است.

گفتنی است دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از محوطه کارگاهی ویژه حمایت از مراکز فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان و برخی مراکز تولیدی بخش خصوصی نیز بازدید کرد.

 


۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۰
۳۰۱۲ بازدید