اخبار

نشست ستاد هفته پژوهش و فناوری لرستان به ریاست دکتر عزیزی/ تأکید بر تحقیقات و پژوهش های کاربردی

۱۳۹۹/۰۹/۱۱

 

نشست ستاد هفته پژوهش و فناوری استان لرستان به ریاست دکتر خسرو عزیزی (جانشین رئیس ستاد)، برگزار شد.

در این نشست که سه شنبه، 11 آذرماه، به صورت الکترونیکی (آنلاین) برگزار شد مدیران دستگاه های اجرایی استان و رؤسای دانشگاه های استان حضور داشتند و دیدگاه های خود را در رابطه با هرچه کیفی تر برگزار کردن برنامه های هفته پژوهش و فناوری استان، بیان کردند.

دکتر عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان و جانشین ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان لرستان در این نشست، ضمن تسلیت شهادت دانشمند برجسته کشورمان، شهید دکتر فخری زاده، گفت:«همه باید کوشش کنیم راه شهیدان، با جدیت هرچه بیشتر ادامه یابد تا بیشتر از گذشته، شاهد موفقیت های مختلف کشور در عرصه های گوناگون باشیم».

دکتر عزیزی تصریح کرد:«اساس پیشرفت و توسعه هر جامعه ای، بهاء دادن به تحقیق و پژوهش در همه زمینه هاست و نامگذاری یک هفته به عنوان هفته پژوهش و فناوری نیز در این راستاست».

وی افزود:«باتوجه به شرایط امسال که شاهد شیوع بیماری کرونا هستیم برنامه های مختلف و متنوع هفته پژوهش و فناوری استان، به صورت کاملاً مجازی و غیرحضوری برگزار خواهند شد؛ از جمله اینکه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان لرستان به صورت کاملاً مجازی برگزار خواهد شد».

دکتر عزیزی اظهار داشت:«در این هفته نیز همچون سالهای گذشته از محققان و پژوهشگران برتر استان لرستان تجلیل خواهد شد».

جانشین رئیس ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان لرستان تشریح کرد:«شعار هفته پژوهش و فناوری امسال، تحقیق و پژوهش در خدمت جهش تولید است و این نکته اهمیت دارد که تحقیقات و پژوهش ها در راستای رفع مشکلات جامعه و جهش تولید باشند».

وی تصریح کرد:«بایستی بیش از پیش، تعامل بین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی گسترش یابد تا شاهد تقویت مباحث اقتصاد دانش بنیان و کارآفرینی در جامعه باشیم».

دکتر عزیزی، توضیح داد:«در هفته پژوهش و فناوری استان لرستان که امسال از تاریخ 15 آذرماه شروع می شود نشست ها و کارگاه های تخصصی مختلف نیز به صورت مجازی (برخط) برگزار می شوند که در جهت ارتقای کیفی برنامه‌های این هفته است».

رئیس دانشگاه لرستان، بیان کرد:«از شبکه های اجتماعی مجازی برای اطلاع رسانی های برنامه های این هفته، به صورت حداکثری بایستی استفاده شود تا در شرایط فعلی، برنامه ها و دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان لرستان، به بهترین شکل ممکن برای جامعه معرفی شوند».

دکتر عزیزی، گفت:«خوشبختانه اقدامات خوبی در راستای تقویت و توسعه پژوهش های کاربردی در استان صورت گرفته است که البته باید اینگونه اقدامات توسعه یابند».




۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰
۲۳۵۵ بازدید