اخبار

ارتقای رتبه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان به رتبه 21 شبکه آزمایشگاه های دولتی و خصوصی کشور / رتبه 3 آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان در فهرست آزمایشگاه های وزارت علوم

۱۳۹۹/۰۷/۰۵

 

 

 

رتبه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان در بین آزمایشگاه های دولتی و خصوصی کل کشور از نظر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی ایران، زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (شبکه راهبردی) در سال 1398 به رتبه 21 ارتقاء یافت.

با تلاش های شبانه روزی کارشناسان آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان، این آزمایشگاه موفق به کسب رتبه 21 در بین 258 آزمایشگاه خصوصی و دولتی کل کشور از نظر شبکه راهبردی در سال 1398 شد.

همچنین، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان در بین دانشگاه های وزارت علوم رتبه 3 را پس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد کسب کرد.

گفتنی است در سال 1397 آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان رتبه 26 را از 210 آزمایشگاه خصوصی و دولتی کل کشور از نظر شبکه راهبردی کسب کرده بود و در بین آزمایشگاه های مرکزی دانشگاه های وزارت علوم، رتبه 6 را بعد از آزمایشگاه های دانشگاه صنعتی شریف، فردوسی مشهد، علم و صنعت، دامغان و تربیت مدرس کسب کرده بود.

ارتقای 6 رتبه ای آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان در بین آزمایشگاه های کل کشور و قرارگرفتن در فهرست 3 آزمایشگاه مرکزی برتر وزارت علوم با حمایت های جناب آقای دکتر عزیزی رئیس محترم دانشگاه و جناب آقای دکتر فیضیان معاون محترم پژوهش و فناوری دانشگاه و تلاش های کارشناسان آزمایشگاه مرکزی، محقق شده است.

یادآوری می شود آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان در سال 1398 با پیگیری های حقوقی توانست دستگاه TXRF را پس از چندین سال عدم استفاده از شرکت ایتالیایی برای تعمیر و راه اندازی، اعاده حیثیت کند و کارشناس شرکت پس از حضور در دانشگاه لرستان، دستگاه را فعال کرد. همچنین در سال 1398 آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان موفق به فعالیت خوب و مستمر با شبکه شاعا و درآمدزایی بالا از نظر وزارت علوم شد که برای این مهم بودجه 403 هزار یورویی برای آزمایشگاه مرکزی اختصاص یافت که آزمایشگاه خرید تجهیزات پیشرفته برای انجام خدمات بین رشته ای را در برنامه قرار داد و با رایزنی با شرکت های معتبر داخلی و خارجی موفق به خرید تجهیزات پیشرفته ای مانند TEM، GC-MS، Bio-AFM، فلوریمتر، Flame-Photometer و Nano-Drop با تخفیف های چشمگیری شد.

 همچنین رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان به عنوان نماینده منطقه 5 از طرف وزارت علوم برای خرید و مشاوره تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی معرفی شد.

 اعضای محترم هیئت علمی و دانشجویان محترم تحصیلات تکمیلی می توانند برای خدمات آزمایشگاهی به سایت lab.lu.ac.ir مراجعه نموده و از تخفیف های هر فصل و معرفی آزمون ها و تعرفه ها اطلاع پیدا کنند.

برای مشاهده رتبه بندی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان در سال 98 بر روی فایل پیوست کلیک نمایید:


۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۰۰:۰۰
۲۶۳۹ بازدید