اخبار

مصاحبه با دکتر داریوش یاراحمدی/ برگزاری آزمون عملی داوطلبان متقاضی پذیرش در رشته علوم ورزشی برای اولین بار در استان + گزارش تصویری

۱۳۹۹/۰۶/۲۷


دکتر داریوش یاراحمدی، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان و نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش کشور و پژوهشگاه تربیت بدنی کشور در برگزاری آزمون عملی پذیرش رشته علوم ورزشی مقطع کارشناسی سال 99 است.

دکتر رحیم میرنصوری (مدیر گروه تربیت بدنی دانشگاه لرستان) نیز، سرپرست اجرایی این آزمون است.

این آزمون عملی برای اولین بار در استان با مدیریت دانشگاه لرستان در ورزشگاه تختی شهر خرم‌آباد به مدت 4 روز (از صبح پنجشنبه، 27 شهریورماه)، برای پسران و دختران داوطلب پذیرش در رشته تحصیلی مقطع کارشناسی علوم ورزشی، در حال برگزاری است.  

دکتر داریوش یاراحمدی، صبح پنجشنبه، 27 شهریورماه در محل ورزشگاه تختی خرم‌آباد حضور یافت تا بر روند برگزاری آزمون عملی داوطلبان مقطع کارشناسی علوم ورزشی، به صورت میدانی، نظارت کند.

دکتر یاراحمدی در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه لرستان، گفت:«برای اولین بار است که آزمون عملی داوطلبان مقطع کارشناسی علوم ورزشی در شهر خرم‌آباد و ورزشگاه تختی این شهر برگزار می‌شود و باتوجه به شیوع بیماری کرونا،مزیت این کار، آن است که از تردد داوطلبان این رشته و خانواده‌های همراه آنها، برای انجام آزمون عملی به دیگر استان‌ها، جلوگیری شده است».

دکتر داریوش یاراحمدی، توضیح داد:«برای اینکه تردد داوطلبان به محل آزمون عملی، به راحتی صورت گیرد ورزشگاه تختی را انتخاب کردیم که داخل شهر قرار دارد و دسترسی به آن برای داوطلبان، راحت و آسان است».

وی افزود:«برخلاف سال های گذشته که داوطلبان و برخی خانواده‌های آنها مجبور بودند برای آزمون عملی ورودی رشته تحصیلی علوم ورزشی، به دیگر استان‌ها مراجعه نمایند، امسال، با پیگیری‌های تیم مدیریتی دانشگاه لرستان و با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، این آزمون عملی در استان و شهر خرم‌آباد، در حال برگزاری است».

دکتر یاراحمدی، توضیح داد:«آزمون عملی ورودی رشته تحصیلی علوم ورزشی، بخش تکمیلی آزمون کتبی (کنکور) است و در نهایت براساس ارزشیابی امتیازات کتبی (کنکور) داوطلبان این رشته و ارزشیابی آزمون عملی، نتیجه نهایی توسط سازمان سنجش آموزش کشور، اعلام خواهد شد».

وی تشریح کرد:«در آزمون عملی داوطلبان پذیرش در رشته تحصیلی مقطع کارشناسی علوم ورزشی سال 99 که مشغول برگزاری آن هستیم حدود 1200 داوطلب شرکت کرده است».





۱۳۹۹/۰۶/۲۷ - ۰۰:۰۰
۴۴۷۷ بازدید