اخبار

معارفه رئیس جدید دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان لرستان و سرپرست نهاد در دانشگاه لرستان/ تکریم رئیس پیشین

۱۳۹۹/۰۶/۲۶


آیین معارفه رئیس جدید دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان لرستان و سرپرست جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، برگزار و از رئیس پیشین نهاد، تجلیل شد.

 حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی کن کبود، عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان (گروه آموزشی معارف اسلامی و فلسفه)، به عنوان رئیس جدید دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان لرستان و سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، منصوب و از زحمات رئیس پیشین، حجت الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی، تجلیل شد.

دکتر حاتمی کن کبود، تاکنون، مدیریت گروه همکاری های علمی بین المللی دانشگاه لرستان را برعهده داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی نیز به تازگی، به عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان منصوب شده است.

آیین معارفه و تکریم، صبح چهارشنبه، 26 شهریورماه در محل سالن اجتماعات ساختمان سردار شهید سلیمانی (دانشگاه لرستان)، با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی میراحمدی، معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور، حجت الاسلام و المسلمین صادقی، مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور، دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان و سایر رؤسای دانشگاه های استان لرستان، برگزار شد.

همچنین، حاضران در آیین معارفه و تکریم، بر سر مزار سه شهید گمنام دانشگاه لرستان حضور یافته و ضمن قرائت فاتحه، بار دیگر، با آرمان های شهدا، تجدید میثاق کردند.

 

دکتر عزیزی: دانشگاه، محل تربیت نیروی متعهد و متخصص برای پیشرفت جامعه است  

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان در این آیین، در سخنانی گفت:«خوشبختانه همواره بین تیم مدیریتی دانشگاه لرستان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، یک تعامل دوجانبه در جهت ارتقای کیفی همه شاخص های کاری وجود داشته و دارد».

دکتر عزیزی، بیان کرد:«براساس رهنمودهای حضرت امام (ره) و توصیه های مقام معظم رهبری، دانشگاه مبداء همه تحولات است و رسالت مهم دانشگاه، تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص برای پیشرفت جامعه است و بخشی از موفقیت هایی که ما در دانشگاه لرستان کسب کرده ایم مرهون همکاری، تعامل و همیاری سازنده نهاد نمایندگی مقام معظم در دانشگاه های استان و دانشگاه لرستان است که جا دارد در اینجا از زحمات جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین قدرتی، قدردانی کنم».

وی افزود:«خوشبختانه جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین دکتر حاتمی کن کبود نیز در حوزه مدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه لرستان، موفقیت های مهمی برای دانشگاه کسب کرده اند؛ از جمله اینکه با تلاش ها و برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد بوده ایم دانشگاه لرستان که در سال 93 هیچ گونه دانشجوی خارجی نداشت الان بیش از 200 دانشجوی خارجی دارد».

رئیس دانشگاه لرستان، تصریح کرد:«وجود نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان از جمله در دانشگاه لرستان، یک ظرفیت بزرگ برای تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص است».

دکتر خسرو عزیزی، بیان کرد:«دانشگاه لرستان در دوره دولت های یازدهم و دوازدهم (دولت تدبیر و امید)، موفقیت های فراوانی کسب کرده است از جمله اینکه از سال 93 تاکنون نزدیک به 40 هزار مترمربع زیرساخت سازی از نوع ساخت و ساز مورد نیاز در دانشگاه لرستان انجام شده است؛ رتبه دانشگاه لرستان در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نیز 10 پله بهبود یافته است؛ انواع تشکل های دانشجویی هم در یک فضای قانونمند و بانشاط در دانشگاه فعالیت دارند؛ برنامه های دینی و مذهبی به خوبی در دانشگاه اجرا شده اند و همه اینها و سایر برنامه ها و موفقیت ها، نشان دهنده وجود یک فضای مبتنی بر تعامل، همکاری، برادری و قانونمداری در دانشگاه لرستان است».

 

حجت الاسلام و المسلمین میراحمدی: در هر جایگاهی که باشیم توانایی تشخیص «تکلیف در لحظه»، اهمیت دارد.  

در این آیین، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی میراحمدی، معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور، گفت:«در هر جایگاه و منصبی که قرار داشته باشیم بایستی همیشه بدانیم تکلیف در لحظه چیست و به آن تکلیف، عمل کنیم».  

وی تشریح کرد:«اینکه فرد بتواند تشخیص بدهد تکلیف او در لحظه چیست و در همان لحظه به تکلیف خود عمل کند یک موضوع بسیار مهم است؛ چنانچه در قیام کربلا دیدیم یاران امام حسین (ع) که همراه ایشان، باقی ماندند و به شهادت رسیدند همان هایی بودند که توانایی تشخیص تکلیف در لحظه را داشتند و به مقام والای شهادت رسیدند که برای همه ما هم بایستی همواره الگو باشند».

حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی میراحمدی از تلاش های حجت الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی، رئیس پیشین نهاد، تقدیر کرد و افزود:«اینکه جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین حاتمی کن کبود از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان است خودش یک ظرفیت و پتانسیل مهم برای پیشبرد هرچه بیشتر و بهتر امور کاری در مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان است و برای ایشان آرزوی موفقیت و توفیق دارم».  

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی: از همکاری رؤسای دانشگاه های لرستان به ویژه دکتر عزیزی و دکتر بهاروند سپاسگرازی می کنم

حجت الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان، رئیس پیشین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و مسئول پیشین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، در سخنانی گفت:« نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و رؤسای همه دانشگاه های استان یک تعامل خوب با همدیگر دارند؛ به ویژه باید از همکاری آقایان دکتر عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان که ایشان را فردی با انصاف و باتقوا می دانم و دکتر بهاروند، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان، نهایت سپاسگزاری را داشته باشم».

وی تشریح کرد:« مهم ترین گزارش کار بنده این است که همیشه سعی کرده ام جایگاه طلبگی خود را حفظ کنم؛ سعی کرده ام همیشه در جایگاه روحانی و امام جماعت دانشگاه باشم؛ همیشه سعی کرده ام نیروهای متعهد و متخصص دانشگاه، حمایت و تقویت شوند و چنین نیروهایی در دانشگاه های استان، جذب شوند؛ این مایه افتخار بنده است که می بینم برخی اساتید ما علاوه بر تدریس رشته تخصصی خودشان، مبلغ دینی هم هستند و مبانی و آموز های دینی و مذهبی را در بین جوانان و دانشجویان ترویج می کنند؛ همچنین همواره تلاش کرده ایم از نیروهای متعهد، متخصص و  انقلابی دانشگاه ها، حمایت کنیم؛ برایم همیشه این مهم بوده است که تعهد و تخصص هر دو همراه هم در دانشگاه ها تقویت شوند تا شاهد وجود دانشگاه به معنی دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی باشیم؛ دانشگاهی که بتواند در شکل گیری تمدین نوین اسلامی، نقش آفرین و اثرگذار باشد».

 

حجت الاسلام و المسلمین حاتمی کن کبود: رسالت همه ما تلاش برای پیشرفت هرچه بیشتر نظام اسلامی و خدمت به کشور است

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی کن کبود، رئیس جدید دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان لرستان و سرپرست جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان نیز در سخنانی گفت:«فعالیتم در منصب جدید را با زیارت مزار شهدا شروع می کنم؛ زیرا همه ما در هر جایگاهی که هستیم مدیون شهدا هستیم؛ امروز، رسالت اصلی همه ما تلاش هرچه بیشتر برای پیشرفت نظام اسلامی و خدمت هرچه بهتر به کشور است».

دکتر حاتمی کن کبود، تصریح کرد:«رسالت اصلی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، تحقق سه مأموریت: هدایت، حمایت و نظارت است و کوشش می کنیم در تعامل با رؤسای دانشگاه ها، فرهنگ قانونمداری را بیش از پیش، تقویت کنیم».

 وی اظهار داشت:«هرچه بیشتر باید تلاش کنیم به تیم مدیریتی، استاد، دانشجو و کارمند دانشگاه کمک کنیم تا موفقیت ها برای پیشرفت کشور، بیشتر و گسترده تر شوند».

حجت الاسلام و المسلمین حاتمی کن کبود، بیان کرد:«نوع نگاه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری همان نگاه پدرانه و معنوی است که حضرت آقا {مقام معظم رهبری} دارند و صداقت، شفافیت و صراحت از جمله رویکردهای کاری مهم در این عرصه است؛ دستورات و سفارشات مقام معظم رهبری به عنوان نائب امام عصر (عج)، برای ما حجت است و نهاد، یک مجموعه فراجناحی است؛ ملاک ما قانون و حمایت از کار و تلاش برای پیشرفت نظام اسلامی و خدمت به کشور است که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است».

وی افزود:«تعامل با همه تشکل های دانشجویی همراه با قانونمندی و اسلامی کردن هرچه بیشتر دانشگاه ها از جمله رویکردهای کاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان است؛ همچنین توجه هرچه بیشتر به اسناد بالادستی در زمینه پیشرفت دانشگاه ها از جمله اولویت های کاری ماست؛ تلاش بیشتر برای ارتقای بینش سیاسی و تقویت کرسی های آزاداندیشی نیز از رویکردهای کاری خواهد بود؛ از همه ظرفیت ها و پتانسیل های درون و برون دانشگاهی برای ارتقای هرچه بهتر امور کاری، به طور حتم استفاده خواهم کرد».

 



۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۰۰:۰۰
۵۸۷۳ بازدید