اخبار

برگزاری نشست مجازی معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های کشور با حضور وزیر علوم

۱۳۹۹/۰۶/۱۸

 

 

با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، پنجاه و سومین نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی و شصت و هشتمین نشست مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، به صورت برخط (آنلاین) برگزار شد.

در این نشست که صبح روز سه شنبه، 18 شهریورماه برگزار شد دکتر غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم و دکتر عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز حضور داشتند.

هدف از برگزاری این نشست، تبادل دیدگاه ها در جهت همفکری هرچه بیشتر برای هماهنگی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور باتوجه به شرایط شیوع بیماری کرونا در سال تحصیلی جدید است.

دکتر غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست مجازی، هدف مهم فعالیت های معاونت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور را هویت بخشی دینی و ملی و تربیت جوانانی دین مدار، اخلاق مدار، مسئولیت پذیر، دانا، توانا و دارای تفکر حل مسئله برای رفع مشکلات جامعه دانست.

دکتر غلامی بر این نکته تأکید کرد که با شیوع بیماری کرونا، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها تعطیل نشد بلکه با روش های نوین مجازی و با استفاده از ظرفیت های فناوری دانشگاه ها، با قوت هرچه بیشتر تداوم یافت و زیرساخت های فناوری دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، بیشتر از گذشته بایستی تقویت شوند.  

وی تصریح کرد: «دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور بایستی مقوله هایی همچون آینده نگری و آینده پژوهشی را مورد توجه بیشتر قرار دهند تا دانشگاه، نقش اثرگذار و کاربردی در رفع مشکلات و چالش های جامعه داشته باشد».  

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابراز رضایت کرد از اینکه دانشجویان و خانواده های آنها از برنامه های فرهنگی و اجتماعی به صورت مجازی، استقبال کرده اند.  

در این نشست، دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سخنانی تأکید کرد فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، بایستی هم سنگ و همتراز فعالیت های آموزشی و پژوهشی، دیده شده و پیش بروند.

دکتر غفاری توضیح داد:«در شرایط شیوع کرونا، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها بازتعریف شدند و خوشبختانه با استفاده از ظرفیت های اینترنتی، برنامه های مهمی همچون جشنواره بین المللی حرکت و رویش برگزار شدند که مورد استقبال دانشجویان هم قرار گرفتند؛ بسیاری از برنامه های دینی و مذهبی نیز همچون تالارهای مجازی سوگواری حسینی و برنامه های قرآنی ویژه دانشجویان به صورت مجازی برگزار شدند؛ مهم این است که فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها تعطیل نشدند و با رویکرد جدید به صورت مجازی، تداوم یافتند؛ برنامه های فرهنگی ویژه اربعین برای دانشجویان نیز با استفاده هرچه کیفی تر از فناوری و فضای مجازی، برگزار خواهند شد».  

در این نشست، معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، گزارش عملکرد و دیدگاه های پیشنهادی کاری خود را مطرح کردند تا در سال تحصیلی جدید باتوجه به شرایط شیوع کرونا، برنامه های فرهنگی و اجتماعی با کیفیت هرچه بهتر و در تناسب با شرایط موجود، برگزار شوند.

 حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان،هبت اله افخمی،امید سلیمانی و مهدی امید (مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه) نیز در این نشست دیدگاه ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند از جمله: توانمندسازی کارشناسان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها، فضای مجازی و تقویت آن، نوآوری در اجرای شیوه های جدید آموزش فرهنگی در فضای مجازی،حرکت در مسیر مدل و الگوی تعریف شده فعالیت های فرهنگی و اجتماعی (نمادگرا _تحول گرا) و لزوم بازنگری در فرایندهای مواجهه با چالش ها و بحران های محیط های دانشجویی در ایام پساکرونا.



 


۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۰۰:۰۰
۳۰۰۴ بازدید