اخبار

برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال 99 با رعایت پروتکل های بهداشتی/ گفتگو با معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان + تصاویر آزمون

۱۳۹۹/۰۵/۱۶

 

آزمون کارشناسی ارشد سال 99 دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، صبح امروز 16 مردادماه با رقابت 16 هزار و 225  داوطلب در استان لرستان، همزمان با سراسر کشور، با رعایت فاصله اجتماعی، آغاز شد.

دکتر احسان رشیدیان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه لرستان، به خبرنگار روابط عمومی دانشگاه لرستان گفت:« این رقابت به مدت سه روز برگزار می شود».

دکتر رشیدیان، توضیح داد:« آزمون کارشناسی ارشد در استان لرستان در دو حوزه خرم آباد و بروجرد در حال برگزاری است».

وی بیان کرد:« حوزه خرم آباد شامل دانشگاه لرستان، دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد و آموزش و پرورش است».

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه لرستان، تشریح کرد:«از مجموع تعداد داوطلبان استان لرستان، تعداد 8 هزار و 395 نفر داوطلب مرد و تعداد 7 هزار و 830 نفر داوطلب زن هستند».

وی ادامه داد:« در استان لرستان اگر به درصد بخواهیم بیان کنیم 51.7 درصد داوطلبان، مرد و 48.3 درصد داوطلبان، زن هستند».

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان درباره رعایت پروتکل های بهداشتی، توضیح داد:«این، دومین آزمون سراسری بعد از آزمون دکتری در کشور است که در شرایط شیوع بیماری کرونا در حال برگزاری است».

دکتر احسان رشیدیان افزود:«دستورالعمل های بهداشتی توسط سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت بهداشت، ابلاغ شده است و به صورت کامل، اجرا شده اند».

 دکتر رشیدیان، اظهار داشت:«از سلامت همه عوامل اجرایی، اطمینان حاصل شده است و داوطلبان نیز قبلاً فرم های خوداظهاری را تکمیل کرده اند».

وی توضیح داد:«همه عوامل اجرایی، حفاظتی و داوطلبان، ملزم به استفاده از ماسک هستند و سالن های برگزاری آزمون نیز یک روز قبل از روز آزمون، کاملاً ضدعفونی شده اند».

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه لرستان، گفت:«بعد از پایان هر نوبت آزمون نیز همه سالن ها و صندلی ها، دوباره کاملاً ضدعفونی می شوند».

دکتر احسان رشیدیان، بیان کرد:«اجرای دقیق فاصله گذاری فیزیکی (اجتماعی) در همه مراحل آزمون، مدنظر بوده است؛ همچنین عوامل بهداشتی و درمانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرم آباد، تیم اورژانس و آتش نشانی در محل حوزه های آزمون، حضور دارند».

دکتر رشیدیان توضیح داد:«معبرهای مخصوص ورود داوطلبان با برچسب گذاری روی سطح زمین و رعایت کامل فاصله حداقل یک متری هر داوطلب از داوطلب دیگر، ایجاد شد تا فاصله گذاری بین داوطلبان، کاملاً رعایت شود».

وی افزود:«در چینش صندلی های داوطلبان نیز فاصله یک متر و 20 سانتی متری، اجرایی شده است و سیستم های تهویه هوا در سالن های برگزاری آزمون ها، لحاظ شده اند».

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان ادامه داد:«محل های مجزا نیز برای داوطلبانی که دارای علائم مشکوک کرونا هستند درنظر گرفته شده است».

دکتر احسان رشیدیان گفت:«پذیرایی از داوطلبان نیز به صورت کاملاً ضدعفونی شده و از نوع سلف سرویس است».

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه لرستان، تصریح کرد:«همچنین اخذ اثرانگشت از داوطلبان براساس دستورالعمل های ابلاغی نیز در این آزمون حذف شده است».

دکتر رشیدیان تأکید کرد:« تلاش همه عوامل این است که دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی ابلاغی به صورت دقیق رعایت شوند».   



۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰
۳۵۰۱ بازدید