اخبار

تأکید رئیس دانشگاه لرستان در جلسه شورای پژوهشی و فناوری دانشگاه بر گسترش تحقیقات و پژوهش های جامعه محور

۱۳۹۹/۰۴/۰۳

 

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان در جلسه شورای پژوهشی و فناوری دانشگاه گفت:«پژوهش ها و تحقیقات کاربردی دانشگاهی بایستی در جهت جامعه محوری، تقاضاگرایی و رفع مشکلات و چالش های استانی باشند».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، جلسه شورای پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان، صبح سه شنبه، 3 تیرماه در سالن جلسات شهید میربهرسی دانشگاه لرستان، تشکیل شد.

این جلسه به ریاست دکتر خسرو عزیزی و با حضور دکتر محمد فیضیان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، مدیران پژوهشی دانشگاه، دکتر احمد اسماعیلی، مدیر ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان و معاونان پژوهشی دانشکده های دانشگاه تشکیل شد.

در این جلسه، دکتر عزیزی، تصریح کرد:« یک کارگروه ذیل شورای پژوهشی دانشگاه تشکیل شود که نیازسنجی های استان لرستان در رابطه با پژوهش ها و تحقیقات کاربردی دانشگاه را مشخص و اولویت بندی کند».

رئیس دانشگاه لرستان توضیح داد:«خوشبختانه بسترهای لازم برای هرچه کاربردی ترشدن پژوهش ها و تحقیقات دانشگاهی در استان فراهم شده است و نیاز است بیشتر از گذشته، در این زمینه فعالیت کرد».

وی افزود:«ایجاد پژوهشکده زنبور عسل دانشگاه لرستان و مرکز تحقیقات بلوط دانشگاه، از جمله اقدامات مهم در جهت تقویت ارتباط بین دانشگاه با جامعه و رویکرد تقاضامحوری در پژوهش و تحقیقات بوده است تا دانشگاه، هرچه بیشتر بتواند در رفع مشکلات و چالش های استان، اثرگذار باشد».

رئیس دانشگاه لرستان، بیان کرد:«از هرگونه پیشنهاد برای ارتقای پژوهش ها و تحقیقات کاربردی دانشگاهی در تناسب با نیازها و ظرفیت های استان، استقبال و حمایت می کنیم».

دکتر خسرو عزیزی، تأکید کرد:«معاونان پژوهشی دانشکده ها نقش مهمی در ترغیب و تشویق به انجام تحقیقات و پژوهش های کاربردی توسط اعضای محترم هیئت علمی در دانشکده ها دارند و فعالیت های تقاضامحور درحوزه کاری پژوهشی دانشکده ها بایستی بیشتر شوند».

رئیس دانشگاه لرستان، توضیح داد:«همچنین، حمایت از شرکت های دانش بنیان و تقویت ارتباط بین دانشگاه و اینگونه شرکت ها می تواند باعث ارتقای سطح کیفی فعالیت های مرتبط با اقتصاد دانش بنیان در استان شود».

دکتر عزیزی گفت:«هرچه تحقیقات و پژوهش های کاربردی و ارتباط بین دانشگاه و بخش های مختلف جامعه در استان بیشتر شود حرکت به سمت تحول آفرینی در جهت کارآفرینی و اشتغالزایی نیز سریع تر خواهد بود».

ایجاد مرکز نوآوری دانشگاه لرستان یک اقدام اثرگذار برای حمایت از ایده های کاربردی است

دکتر محمد فیضیان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان نیز در این جلسه گفت:«ایجاد مرکز نوآوری دانشگاه لرستان، یک گام مهم در راستای حمایت از ایده های کاربردی بوده است».

دکتر فیضیان، تصریح کرد:«هدف از حمایت از ایده های کاربردی، آن است که اینگونه ایده ها در مسیر رفع مشکلات و چالش های استانی قرار گیرند».

وی بیان کرد:«حمایت از نوآوری، خلاقیت و ایده پردازی در جهت رفع مشکلات و چالش های استانی از جمله اهداف مهم راه اندازی مرکز نوآوری دانشگاه لرستان است».

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان افزود:«بایستی تلاش کرد هرچه بهتر و کیفی تر از استعداد نیروهای انسانی دارای ایده و خلاقیت حمایت شود».




۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰
۳۰۷۵ بازدید