اخبار

دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان لرستان

۱۳۹۹/۰۳/۱۹

 

دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان لرستان، برگزار شد.

این دیدار صمیمی، عصر روز دوشنبه، 19 خردادماه به میزبانی دانشگاه لرستان و با حضور دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و سایر رؤسای دانشگاه‌های استان برگزار شد.

در این دیدار و نشست، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان لرستان، هرکدام دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را درباره موضوعات و مسائل مختلف بیان کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد خطاب به تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان لرستان گفت:«مطالبه‌گری برای رفع مشکلات استان باید به یک گفتمان عمومی در بین همه اقشار استان تبدیل شود».

وی تشریح کرد:«مطالبه‌گری برای رفع مشکلات استان لرستان بایستی  همراه با معنویت‌گرایی و اخلاق‌مداری باشد؛ جوان مؤمن انقلابی باید همواره پای کار، معنویت‌گرا، اخلاق‌مدار و عدالت‌خواه باشد».  

وی افزود:« شخصی که مدیر است باید به صورت کامل، خود را وقف مردم کند؛ یعنی به دنبال نفع شخصی از مدیریت نباشد و از ابتدای قبول مسئولیت تا انتهای مسئولیت، چیزی نیندوخته باشد و کاملاً در خدمت مردم باشد؛ خود را وقف مردم کردن یعنی خدمتگزاری به مردم و تلاش برای رفع مشکلات آنها».   

حجت‌الاسلام و المسلمین شاهرخی، تصریح کرد:«فضای دانشجویی یک فضای مطالبه‌گری همراه معنویت و اخلاق است؛ دانشگاه محل تضارب آراست و اختلاف دیدگاه و سلیقه یک موضوع طبیعی در محیط‌های دانشگاهی است؛ آنچه مهم است این است که معنویت و اخلاق نهادینه شود؛ به سخن همدیگر احترام بگذاریم و مطالبه‌گری برای رفع مشکلات استان به یک گفتمان عمومی تبدیل بشود؛ همچنین باید مراقبت کرد اختلاف سلیقه‌ها به سوی تقابل و تنازع کشیده نشود بلکه اختلاف دیدگاه و سلیقه در چارچوب معنویت و اخلاق باشد».  

وی تصریح کرد:«خطاب به نمایندگان محترم استان لرستان در مجلس یازدهم هم عرض کرده‌ام که راه و روش‌ها باید اصلاح شود تا بتوان مشکلات استان را رفع کرد؛ اگر راه و روش‌ها اصلاح نشوند نمی‌توانیم به پیشرفت استان برسیم؛ از نمایندگان استان و مدیران بایستی باید یک صدای واحد برای رفع مشکلات استان شنیده شود. همه باید در این زمینه، مطالبه‌گر، همدل و هم‌صدا باشند.  استان لرستان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوانی دارد ولی متأسفانه مشکلات مهمی همچون بیکاری دارد؛ برای رفع بیکاری و سایر مشکلات استان باید برنامه‌محور بود و براساس خردجمعی و با پشتوانه‌های علمی برای رفع مشکلات استان، برنامه‌ریزی کرد».  

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تشریح کرد:«از ویژگی‌های ارزشمند دانشجویان، آرمانخواهی و مطالبه‌گری همراه با معنویت‌گرایی و اخلاق‌مداری برای پیشرفت و عدالت است».

در این دیدار و قبل از سخنان نماینده ولی فقیه، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، گزارش داد که بیش از 40 تشکل، کانون و هیئت با سلائق مختلف در دانشگاه‌های استان لرستان مشغول فعالیت هستند.

وی توضیح داد:«خوشبختانه تشکل‌ها، انجمن‌ها، کانون‌ها و هیئت‌های دانشجویی، در یک فضای بانشاط مشغول فعالیت هستند».

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی، تصریح کرد:«مسیر فعالیت تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان، مسیر مطالبه‌گری برای رفع مشکلات استان است و توقع از مسئولان هم این است که به مطالبات در جهت رفع مشکلات و چالش‌های استان، توجه کافی داشته باشند».

گفتنی است این دیدار توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان لرستان برگزار شد. 




۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۰۰:۰۰
۲۰۹۶ بازدید