اخبار

جلسه ویدئوکنفرانسی کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری لرستان برگزار شد

۱۳۹۹/۰۳/۱۳


جلسه ویدئوکنفرانسی کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان لرستان به ریاست سمانه حسن‌پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان برگزار شد.

در این جلسه که صبح سه‌شنبه، 13 خردادماه 99 به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد سمانه حسن‌پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان بر ایجاد یک سامانه متمرکز که همه پژوهش‌ها و تحقیقات ادارات، دستگاه‌های اجرایی و دانشگاههای استان در آن سامانه وجود داشته باشند تأکید کرد.

وی خبر داد ارزشیابی پژوهش‌ها و تحقیقات ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان لرستان از سال 94 تاکنون در حال انجام است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان تأکید کرد:«پژوهش‌ها و تحقیقات ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان بایستی براساس مسئله‌محوری صورت گیرد و نتایج تحقیقات و پژوهش‌ها بتوانند در رفع مشکلات استان لرستان، به کار آیند».  

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان نیز در این جلسه، گفت:«دانشگاه لرستان، آمادگی کامل دارد که در زمینه طراحی سامانه جامع و متمرکز پژوهش‌ها و تحقیقات ادارات، دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان، حداکثر همکاری را داشته باشد تا یک سامانه واحد برای دسترسی راحت به نتایج پژوهش‌ها و تحقیقات ادارات، دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان وجود داشته باشد».  

دکتر عزیزی تشریح کرد:«اعتمادسازی بین نظام دانشگاهی و جامعه به معنی عام آن (بخش اجرایی، بخش خصوصی و مردم) را باید ارتقاء داد تا از نتایج تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی دانشگاه‌ها برای رفع مشکلات و چالش‌های جامعه استفاده شود».

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد:«بایستی بیشتر از گذشته، دستگاه‌ها و ادارات اجرایی استان در انجام پژوهش‌ها و تحقیقات خود از ظرفیت پایان‌نامه‌های دانشجویی تقاضامحور استفاده کرده و ارتباط خود را با نظام دانشگاهی استان تقویت کنند».

گفتنی است در این جلسه که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد ایجاد یک سامانه جامع که دربرگیرنده پژوهش‌ها و تحقیقات ادارات، دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان باشد به تصویب رسید.





۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۰۰:۰۰
۲۰۴۴ بازدید