اخبار

توضیح درباره خبر کمک مؤمنانه به کارگران سلف سرویس دانشگاه لرستان

۱۳۹۹/۰۳/۰۱

 

به دنبال انتشار خبر کمک مؤمنانه (توزیع بسته‌های غذایی) در بین کارگران سلف سرویس دانشگاه لرستان، برخی شائبه‌ها در فضای مجازی شکل گرفت که این کارگران، اخراج شده‌اند.

در حالی که دانشگاه لرستان، هیچ‌گونه تعدیل نیرو نداشته است و کارگران بخش سلف سرویس دانشگاه لرستان نیز در ایام فعلی، به علت شیوع بیماری کرونا و تعطیل شدن سلف سرویس، به صورت موقت، بیکار شده‌اند که با واژه اخراج، کاملاً تفاوت دارد.

همچنین کارگران سلف سرویس دانشگاه تحت نظر مدیریت بخش خصوصی هستند و بخش خصوصی نیز با همکاری تیم مدیریتی دانشگاه لرستان در حال پیگیری برای استفاده از کمک‌های مالی دولت به مشاغل آسیب‌دیده به علت شیوع ویروس کروناست.

این نکته را باید افزود که این مشکل، فقط مختص به دانشگاه لرستان نیست و  دانشگاه‌های کشور دچار این مشکل هستند زیرا کارگران سلف سرویس (بخش خصوصی) در برابر فعالیت پخت غذا، دستمزد دریافت می‌کنند.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دنبال رفع این مشکل در دانشگاه‌های کشور است.

در استان لرستان نیز به علت شیوع بیماری کرونا، تعداد زیادی از مشاغل مختلف از جمله کارگران سلف سرویس دانشگاه لرستان (بخش خصوصی)، به صورت موقت، بیکار شده‌اند.

تیم مدیریتی دانشگاه لرستان از طریق ستاد مبارزه با کرونای استان در حال پیگیری است که به این کارگران بخش خصوصی هم از نظر مالی، کمک شود.

بنابراین، در وضعیت فعلی، تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، هیچ شخصی را اخراج نکرده و هیچ گونه تعدیل نیرو هم در این دانشگاه صورت نگرفته است.

روابط عمومی دانشگاه لرستان



Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA


۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰
۱۵۵۱ بازدید