اخبار

وزیر علوم: روابط عمومی صدای سازمان است؛ روابط عمومی یک فعالیت مبتنی بر آموزش و تخصص است

۱۳۹۹/۰۲/۲۷


 

روابط عمومی هر سازمانی صدای آن سازمان است؛ روابط عمومی یک فعالیت مبتنی بر آموزش و تخصص است.

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست ویدئوکنفرانسی هم اندیشی با مدیران روابط عمومی های دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور که به مناسبت 27 اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی (روابط عمومی و علم) برگزار شد، گفت:«خوشبختانه فعالیت روابط عمومی های دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در مسیر اثرگذاری است».

دکتر منصور غلامی، ضمن تبریک هفته روابط عمومی، تشریح کرد:«امروزه توسعه فناوریهای ارتباطی و اطلاع رسانی، اهمیت کار روابط عمومی را افزایش داده است و روابط عمومی ها باید براساس استفاده از نیروهای متخصص و آموزش دیده، فعالیت های مدیریتی، علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و فناوری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور را براساس اصل انتشار به موقع اخبار، اطلاع رسانی کنند».

وی افزود:«روابط عمومی ها باید بیشتر از گذشته، دستاوردها و اقدامات دانشگاه ها، مراکز علمی و پارکهای علم و فناوری کشور در جهت مقابله با تحریم اطلاع رسانی کنند و جامعه در جریان فعالیت های پژوهشی، تحقیقاتی دانشگاه ها برای مقابله با تحریم ها، قرار گیرد».

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد:«روابط عمومی هر سازمانی، صدای آن سازمان است و حضور و فعالیت های یک سازمان را در جامعه، اطلاع رسانی می کند».

دکتر غلامی، بیان کرد:«امروزه با گسترش فضای الکترونیکی، اهمیت کار و فعالیت روابط عمومی ها بیش از پیش نمایان شده است و باید از فعالیت روابط عمومی ها، حمایت کرد».

وی تصریح کرد:«مجموعه های روابط عمومی های دانشگاهی و مراکز آموزش عالی هر استان باید با همدیگر همگرایی و هم افزایی داشته باشند».

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، توضیح داد:«امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است؛ بایستی دستاوردها و یافته های مختلف علمی، پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در زمینه تلاش های علمی برای تحقق شعار جهش تولید، اطلاع رسانی شود و خوشبختانه نظام آموزش عالی کشور در این رابطه، اقدامات خوبی، تاکنون انجام داده است».

گفتنی است شنبه، 27 اردیبهشت ماه به عنوان اولین روز از هفته روابط عمومی تحت عنوان «روابط عمومی و علم»، نامگذاری شده است.

در این نشست ویدئوکنفرانسی، دکتر علیرضا عبداللهی نژاد، مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مدیران روابط عمومی های دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را درباره اهمیت و ارتقای فعالیت روابط عمومی ها، بیان کردند.   




۱۳۹۹/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰
۱۴۳۴ بازدید