اخبار

جلسه ویدئوکنفرانسی وزیر علوم و رؤسای دانشگاههای کشور/ تأکید بر تقوییت زیرساخت های آموزش الکترونیکی

۱۳۹۹/۰۱/۲۳


جلسه ویدئوکنفرانسی دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رؤسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور برگزار شد.

در این جلسه که صبح روز شنبه، 23 فروردین ماه برگزار شد دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان و معاونان دانشگاه لرستان نیز حضور داشتند.

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن تبریک اعیاد شعبان، بر تقویت همفکری بین دانشگاههای کشور در شرایط فعلی برای گسترش آموزش های الکترونیک تأکید کرد.

دکتر غلامی گفت:«بایستی تلاش کنیم یک سامانه مشترک آموزش الکترونیکی به صورت واحد ایجاد شود و از اقدامات جزیره ای و پراکنده خودداری شود».

وی درباره اینکه چه زمانی دانشگاههای کشور به صورت آموزش حضوری، بازگشایی می شوند گفت وزارت علوم نیز همچون سایر وزارتخانه ها تابع تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کروناست.

دکتر غلامی، بیان کرد:«زیرساختهای سخت افزاری و نرم افزاری تداوم آموزش های الکترونیکی باید تقویت شده و این یک فرصت برای گسترش اینگونه زیرساختهاست؛ فعالیتهای مدیریتی دانشگاهها نیز کما فی سابق باید تداوم داشته باشد؛ در مورد حضور کارکنان نیز بایستی هرچه بیشتر پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند، رعایت شود».

وی از رؤسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور خواست کارگروههایی با موضوع جهش تولید تشکیل دهند تا دانشگاهها بتوانند در حوزه های منطقه ای، استانی و ملی، نقش اثرگذار در راستای جهش تولید ایفاء نمایند.

در این جلسه، دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد:« بعد از اینکه کلاس های حضوری دانشگاه لرستان به علت بیماری کرونا تعطیل شدند این دانشگاه به سرعت زیرساخت های لازم را برای تداوم آموزش در قالب آموزش های الکترونیک فراهم کرد و خوشبختانه، آموزش الکترونیک در دانشگاه لرستان در حال اجراست». 

رئیس دانشگاه لرستان، گزارشی از اقدامات انجام شده در دانشگاه لرستان در ارتباط با مبارزه با بیماری کرونا بیان کرد.

همچنین در این جلسه، رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور (از جمله رئیس دانشگاه لرستان)، برخی موانع و مشکلات موجود در زمینه ادامه تحصیل الکترونیکی را بیان کردند و خواستار رفع اینگونه موانع برای گسترش آموزشهای الکترونیکی شدند.



 


۱۳۹۹/۰۱/۲۳ - ۰۰:۰۰
۲۳۱۷ بازدید