اخبار

پیشنهادات رئیس دانشگاه لرستان در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۱۸

شامگاه شنبه، 17 اسفندماه، جلسه ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا (کوید 19) به صورت ویدئو کنفرانس و به ریاست استاندار لرستان، دکتر سیدموسی خادمی، برگزار شد.

در این جلسه، مدیران ادارات، دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها، شهرداری‌ها، فرماندهان نظامی و انتظامی و مقامات دادگستری استان لرستان به صورت ویدئو کنفرانس، حضور داشتند.

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان نیز در محل کار خود در حوزه ریاست دانشگاه لرستان، به صورت ویدئو کنفرانس در این جلسه شرکت کرد و گزارشی از اقدامات انجام شده در دانشگاه لرستان برای مقابله با ویروس کوید 19 ارائه کرد.

رئیس دانشگاه لرستان به استاندار لرستان که ریاست ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا را برعهده دارد پیشنهاداتی داد؛ از جمله:  در جلسه این ستاد تصویب شود که همه دانشگاه‌های استان لرستان موظف شوند زیرساخت‌های برگزاری کلاس‌های درس به صورت مجازی (آموزش مجازی) را فراهم کنند؛ دوم اینکه: از متخصصان روانشناسی استان به ویژه متخصصان روانشناسی دانشگاه لرستان دعوت شود در برنامه‌های صدا و سیمای استان لرستان حضور یابند تا بحث آرامش مردم و سایر موضوعات روانشناسی در این شرایط، توسط این متخصصان توضیح داده شود؛ پیشنهاد سوم: مصوب شود مهمانسراهای همه دانشگاه‌های استان در ایام نوروز 99 از پذیرش هرگونه مهمان خودداری کنند.

استاندار لرستان، دکتر سیدموسی خادمی، پیشنهادات دکتر خسرو عزیزی را پذیرفت و دستور داد به ویژه پیشنهاد موظف شدن دانشگاه‌ها برای فراهم سازی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی، در مصوبات این جلسه، قید شود.

سایر مدیران و مسئولان استان از جمله رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان، دکتر محمدرضا نیکبخت نیز گزارش کاری، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را برای تقویت اقدامات استانی برای مقابله با شیوع ویروس کوید 19 بیان کردند.

استاندار لرستان هشدار داد در ایام پیش‌رو از هرگونه تجمع تحت هر عنوانی باید جلوگیری شود؛ زیرا شکل‌گیری تجمعات انسانی، مهم‌ترین خطر برای گسترش ویروس کوید 19 است که در استان لرستان، متأسفانه تعداد مبتلایان به این بیماری، روند صعودی به خود گرفته است.

همچنین استاندار لرستان، دستور داد در جاده‌های منتهی به شهرهای استان، برخی محدودیت‌ها در ترددها با همکاری نیروی انتظامی، اجرایی شود.

استاندار لرستان دستور داد در ایام نوروز 99، هتل‌ها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها و خانه‌های گردشگری استان،از پذیرش هرگونه گردشگر یا مسافر نوروزی بیرون از استان خودداری کنند و پذیرش گردشگر یا مسافر نوروزی، ممنوع است.  

گفتنی است تا تاریخ 17 اسفندماه 98، در سراسر کشور، تعداد 5823 نفر به بیماری کوید 19 (کروناویروس) مبتلا شده‌اند.

از این تعداد، 145 نفر به علت این بیماری، جان خود را از دست داده‌اند.

در استان لرستان نیز تا همین تاریخ، تعداد 107 نفر به بیماری کوید 19 مبتلا شده و تعداد 5 نفر نیز به علت این بیماری، فوت کرده‌اند.



 


۱۳۹۸/۱۲/۱۸ - ۰۰:۰۰
۲۵۹۰ بازدید