اخبار

آغاز هفتمین دوره آموزشی و تربیتی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان/ خودسازی و جامعه سازی اسلامی

۱۳۹۸/۱۲/۰۱

 

هفتمین دوره آموزشی و تربیتی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز خرم آباد، آغاز شد.

صبح روز پنجشنبه، اول اسفندماه، در سالن شهید اسماعیل ابراهیمی (ساختمان جدید مدیریت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان)، با حضور حجت الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان لرستان و حجت الاسلام و المسلمین امین فاطمی نیک، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان لرستان، هفتمین دوره آموزشی و تربیتی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز خرم آباد، آغاز شد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی در سخنانی، هدف اصلی دانشگاه تراز انقلاب اسلامی را خودسازی تربیتی، علمی و جامعه سازی دانست.

وی تصریح کرد:«رسالت یک دانشگاه که در تراز انقلاب اسلامی و متناسب با اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشد این است که انسان توحیدی، تربیت کند؛ انسانی که هم خودساز است و هم جامعه ساز».

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی، تشریح کرد:«انقلاب اسلامی یک انقلاب فقط دارای رسالت ملی نیست بلکه یک انقلاب فکری، تمدنی فراملی است و هدف نهایی آن، شکل گیری تمدن نوین اسلامی است».

وی افزود:«تمدن نوین اسلامی، براساس معیارهای اخلاق اسلامی، اندیشه اسلامی و جهاد اسلامی که در اندیشه های مقام معظم رهبری، بیان شده اند، ایجاد می شود».

مدیر حوزه اسلامی دانشگاه لرستان، ادامه داد:«به نظر بنده، مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، چهار قشر هستند: مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان و فعالان جوان که در همه عرصه ها باید مبتنی بر محتوای این بیانیه، فعالیت داشته باشند».

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، توضیح داد:«دانشجوی تراز انقلاب اسلامی، یک دانشجوی منفعل نیست؛ بلکه دانشجویی مسئولیت پذیر در ابعاد مختلف و مشارکت جو بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است».

وی تأکید کرد:«شکل گیری حوزه علوم اسلامی دانشگاهها در راستای بسترسازی و حمایت برای تربیت دانشجوی تراز انقلاب اسلامی است که نقش اثرگذاری برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی ایفاء کند؛ دانشجوی تراز انقلاب اسلامی، دانشجویی است که ابتدا به خودسازی تربیتی، معنوی و علمی فردی می پردازد و سپس رو به جامعه سازی برمنبای آموزه های دینی و اسلامی می آورد».  

حجت الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی، بیان کرد:«خوشبختانه وجود دانشجویان بین الملل دانشگاه لرستان، یک ظرفیت برای افزایش فعالیت و مشارکت دانشجویان غیرایرانی در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان است».

نهضت مسئله محوری

حجت الاسلام و المسلمین امین فاطمی نیک، در سخنان کوتاهی، بر ضرورت تقویت نهضت مسئله محوری در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان لرستان، تأکید کرد.

وی، تشریح کرد:«دروس ارائه شده در راستای تقویت ابعاد معنویت و همچنین تقویت نهضت مسئله محوری است تا بر مبنای آن، تحقیقات، پژوهش ها و پایان نامه ها از نوع کاربردی و عملیاتی و در جهت رفع مشکلات باشند».

حجت الاسلام و المسلمین امین فاطمی نیک، تصریح کرد:«دانشجوی تراز انقلاب اسلامی، دانشجویی است که هم در ابعاد معرفت افزایی دینی و معنوی، فعال است و هم به دنبال رفع مشکلات جامعه بر مبنای انجام تحقیقات و پژوهش های مسئله محور و کاربردی است».

وی، همچنین در بخش دیگری از سخنانش، توضیحاتی به دانشجویان درباره تشکیلات آموزشی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان و روش های انتخاب دروس، ارائه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین امین فاطمی نیک، از دانشجویان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان لرستان خواست در زمینه نشریات علمی، فرهنگی و تربیتی و مباحث مرتبط با معرفت افزایی به ویژه مباحث مهدویت، فعالیت و مشارکت بیشتری داشته باشند.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی کن کبود، مدیر گروه همکاری های علمی بین المللی دانشگاه لرستان نیز حضور داشت.

حاضران در مراسم، نقطه نظرات و دیدگاه های خود را بیان کردند.

گفتنی است در این مراسم، هدایایی فرهنگی از جمله وصیت نامه سردار رشید ایران و جهان اسلام، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و کتاب، به حاضران اهداء شد.




۱۳۹۸/۱۲/۰۱ - ۰۰:۰۰
۲۱۰۷ بازدید