اخبار

برگزاری جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه های لرستان با حضور نماینده ولی فقیه

۱۳۹۸/۱۱/۲۷

 

با حضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، بیست و سومین جشن ازدواج دانشجویی دانشگاههای استان لرستان، به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد.

این جشن، صبح روز یکشنبه، 27 بهمن ماه در سالن اجتماعات شهید علیرضا فرجی دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد.

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، در این جشن و در سخنانی گفت:«نهاد خانواده دارای اهمیت فراوان در دین اسلام است و الگوی زنان در همه ابعاد زندگی، حضرت فاطمه زهرا (س) است».

وی، پیوند ازدواج را به دانشجویان حاضر در این جشن، شادباش گفت.

رئیس دانشگاه لرستان افزود:«ازدواج یک سنت الهی است و باعث به کمال رسیدن زن و مرد می شود».

دکتر خسرو عزیزی، تشریح کرد:«خانواده ای که اسلامی است فرزند اسلامی تربیت می کند و زن نیز در تعالیم اسلامی و در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دارای شأن بالایی براساس الگوی زندگی ایرانی _ اسلامی است».

دکتر عزیزی، توضیح داد:«در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به شأن زنان، اهمیت فراوانی داده شده است؛ برای مثال، شاهد هستیم که الان در دانشگاه لرستان در بخشهای اداری، نزدیک به 30 درصد از مناصب، در اختیار زنان است».

رئیس دانشگاه لرستان، گفت:«باعث افتخار دانشگاه لرستان است که میزبان برنامه ازدواج دانشجویی است».

حجت الاسلام و المسلمین مهدی مرادیان، دبیر ستاد ازدواج دانشجویی استان لرستان نیز گفت:«تشکیل خانواده و ازدواج یک موضوع الهی است و زوج ها باید براساس سبک زندگی معنوی و دینی، سالها در کنار همدیگر زندگی کنند».

وی تشریح کرد:«در مسیر زندگی، طبیعی است که مشکلاتی هم وجود دارد ولی باید با توکل بر خدا، زوج ها تلاش کنند همواره نهاد خانواده، تقویت شود و با توکل بر خداوند بر مشکلات و سختی ها پیروز شوند».  

در این جشن، یک زوج دانشجویی که هر دو از جمله دانشجویان کشور افغانستان شاغل به تحصیل در دانشگاه لرستان هستند عقد نمادین خود را برگزار کردند.

همچنین یک زوج دانشجویی دیگر اهل ایران نیز عقد نمادین خود را در این جشن، برگزار کردند.

اجرای سرود و اجرای نمایشهای طنز و شاد از جمله برنامه های این جشن بود.

همچنین، به تعدادی از زوج های دانشجویی که تعداد سکه های مهریه آنها، 14 سکه یا کمتر بود جوایزی اهداء شد.

پس از جشن، نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) دانشگاه لرستان اقامه شد.

سپس، مراسم ادای احترام به مقام شامخ شهیدان گمنام دانشگاه لرستان با قرائت فاتحه و غبارروبی، در محل گلزار شهدای دانشگاه برگزار شد.  

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان لرستان با همکاری دانشگاه های استان، این جشن دانشجویی را برگزار کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان لرستان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی است که در این جشن، حضور داشت.




۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۰۰:۰۰
۲۷۷۵ بازدید