اخبار

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) اولین زن شهید راه ولایت

۱۳۹۸/۱۱/۲۶

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، گفت:«حضرت فاطمه زهرا (س)، اولین زن شهید راه ولایت بودند».

ناهید پرویزپور، در مراسم روز زن، ویژه اعضای هیئت علمی و کارکنان زن دانشگاه لرستان که صبح روز شنبه، 26 بهمن، سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، در سالن اجتماعات معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان برگزار شد، تشریح کرد:«حضرت فاطمه زهرا(س) مادر مردی بزرگ است که حادثه و حماسه کربلا را آفریدند؛ ایشان همسر اولین امام شیعیان و دختر پیامبر گرامی اسلام (ص) هستند و اینها همگی از اهمیت و جایگاه والای این حضرت در آموز ه های دینی، حکایت می کند».

وی تشریح کرد:«حضرت فاطمه زهرا (س) در راه دفاع از تعالیم دینی و در راه دفاع از ولایت، شهید شدند».

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، توضیح داد:«در زمانی که در عصر جاهلیت، داشتن فرزند دختر، یک ننگ محسوب می شد پیامبر گرامی اسلام (ص) و دین اسلام به زن، اهمیت دادند و زن در دین اسلام دارای کرامت و شأن بالایی است».

ناهید پرویزپور، بیان کرد:«حضرت فاطمه زهرا (س) در زمینه فعالیت سیاسی و اجتماعی هم پیشتاز بودند و یک الگوی همه جانبه برای زنان محسوب می شوند».

پرویزپور، تصریح کرد:«حضرت فاطمه زهرا (س) در دفاع از دین اسلام، با خطبه های آتشین، اجازه ندادند تعالیم اصیل دین اسلام به فراموشی سپرده شود».

وی افزود:«در زمانی که زنان در پستوهای خانه ها بودند حضرت فاطمه زهرا (س) نقش آفرینی مهمی در عرصه های اجتماعی و سیاسی داشتند و رسالت همسرداری، تربیت فرزند و صیانت از نهاد خانواده را نیز به بهترین شکل ممکن، انجام می دادند».

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، ادامه داد:«حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی مشارکت اجتماعی و سیاسی زنان و جنبش های دفاع از حقوق زنان هستند؛ حضرت فاطمه زهرا (س) هم الگوی نقش و رفتار زن در تحکیم نهاد خانواده و هم الگوی فعالیت اجتماعی و سیاسی زنان هستند».

ناهید پرویزپور، اظهار داشت:«نقش مهم زن در خانواده، مدیریت عاطفی محیط خانواده و تربیت فرزند است؛ بسیاری از مردان موفق و اثرگذار در جوامع بشری محصول تربیت زنان بوده اند و اینها همگی نشان می دهد که جایگاه زن یک جایگاه بسیار مهم در بحث تربیت اسلامی است».

وی توضیح داد:«نقش زنان در انقلاب اسلامی ایران و دوران دفاع مقدس هم، تأثیرگذار بوده است و امروز نیز این نقش یک نقش بسیار مهم و برجسته است؛ شاهد هستیم بسیاری از زنان در مناصب مدیریتی حضور دارند و توانسته اند عملکرد و کارنامه کاری خوبی از خودشان برجای بگذارند».

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، گفت:«براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، جایگاه زنان در جامعه سازی، تولید فکر و اندیشه و تمدن سازی اسلامی، یک جایگاه مهم است».

ناهید پرویزپور، اظهار امیدواری کرد زنان در انتخابات دوم اسفندماه امسال، حضوری گسترده داشته باشند و فرزندان خویش را هم برمنبای تربیت سیاسی و جامعه پذیری سیاسی، ترغیب کنند که در پای صندوق های رأی، حاضر شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، انتخابات را از جمله حقوق مهم شهروندی دانست که از این حق قانونی برای تعیین سرنوشت باید استفاده کرد.

گفتنی است در این مراسم و به قید قرعه به تعداد 14 نفر از همکاران زن شاغل دانشگاه لرستان جوایزی اهداء شد.

مراسم روز زن و گرامیداشت مقام مادر را معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان برگزار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و دکتر مهری سعیدی نیا، مشاور رئیس دانشگاه لرستان در امور بانوان، در این مراسم حضور داشتند.



 


۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰
۲۲۱۲ بازدید