اخبار

بازدید معاون سیاسی استاندار و مدیرکل بحران لرستان از غرفه دانشگاه لرستان در نمایشگاه سیل مهربانی

۱۳۹۸/۱۱/۱۸

 

معاون سیاسی استاندار لرستان و مدیرکل بحران استان از غرفه دانشگاه لرستان در نمایشگاه عکس «سیل مهربانی»، بازدید کردند.

غروب روز جمعه، 18 بهمن‌ماه، محمود ثمینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان و غلامرضا آقامیرزایی، مدیرکل بحران استان لرستان از غرفه‌های نمایشگاه سیل مهربانی از جمله غرفه دانشگاه لرستان، بازدید کردند.

نمایشگاه عکس تحت عنوان «سیل مهربانی»، مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط ادارات، دانشگاهها، نیروهای نظامی و انتظامی، سازمانها و نهادهای امدادرسان استان لرستان را در قالب عکس، به نمایش گذاشت.

این نمایشگاه به مدت سه روز از تاریخ 16 بهمن‌ماه، همزمان با ایام دهه مبارک فجر در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی شهر خرم‌آباد واقع در میدان دانشجو، برپا شد و این بار، اقدامات انجام شده حین و پس از سیل فروردین‌ماه 98، نه در قالب متن بلکه در قالب عکس و تصاویر، ارائه شدند.

 معاون سیاسی استاندار لرستان (ثمینی) و مدیرکل بحران استان (آقامیرزایی) به گفت‌وگو با متصدیان غرفه دانشگاه لرستان درباره خسارتهای وارد شده به دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان پرداختند و متناسب با عکس‌های داخل غرفه، توضیحات لازم ارائه شد.

نمایشگاه «سیل مهربانی» در بعدازظهر روز 16 بهمن‌ماه، توسط دکتر سیدموسی خادمی، استاندار لرستان افتتاح شد و دکتر جهانشیر شاکرمی، رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان و مهندس شهریار رضایی ( از اداره عمران دانشگاه لرستان)، توضیحات لازم را به استاندار لرستان، ارائه کردند.

گفتنی است هیئت ویژه بررسی سیل اخیر کشور به ریاست دکتر نیلی احمدآبادی (رئیس دانشگاه تهران) در همان ایام پس از سیل تشکیل شد و تفاهم نامه همکاری مشترک علمی و پژوهشی به امضای دکتر نیلی احمدآبادی و دکتر خسرو عزیزی (رئیس دانشگاه لرستان) رسید.

دکتر نیلی احمدآبادی تأکید کرده بود باید از ظرفیتها و توانمندیهای علمی و پژوهشی دانشگاههای استانهای سیل زده در تهیه گزارش سیل‌های کشور استفاده شود.  

همچنین، در همان ایام، جلسه بررسی علل سیل با حضور پژوهشگران و محققان دانشگاهی در دانشگاه لرستان تشکیل و در نهایت یک گزارش با رویکرد علمی (علل سیل و راهکارها)، تهیه شد.  

اجلاس رؤسای دانشگاههای سطح یک کشور نیز به میزبانی دانشگاه لرستان در اردیبهشت‌ماه 98 برگزار شد و رؤسای دانشگاههای سطح یک کشور از مناطق سیل استان لرستان از جمله شهرستان پلدختر، بازدید کردند.



 

 


۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰
۱۵۲۳ بازدید