اخبار

برگزاری مراسم اربعین سردار شهید سپهبد سلیمانی در دانشگاه لرستان با حضور نماینده ولی فقیه

۱۳۹۸/۱۱/۱۵

 

با حضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان (حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی) و رئیس دانشگاه لرستان (دکتر عزیزی)، مراسم اربعین سردار رشید اسلام، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، در دانشگاه لرستان برگزار شد.

این مراسم، همزمان با چهارمین روز از ایام دهه مبارک فجر، عصر روز سه شنبه، 15 بهمن ماه توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان (اداره خانه های فرهنگ و فعالیتهای قرآنی) با همکاری آموزشگاه بوستان و مؤسسه مردم نهاد خیریه ایتام شیرینی زندگی، در سالن اجتماعات شهید علیرضا فرجی دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان، برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در این مراسم، گفت:«فرهنگ ایثار و شهادت و جانفشانی ها و رشادتها، همیشه باعث شده است که اهداف مقدس انسانی و اسلامی از خطرات محفوظ بماند و در طول تاریخ هم اینچنین بوده است».

وی افزود:«باعث افتخار است در عصری زندگی میکنیم که فرزندان مؤمن، انقلابی، متدین و ادامه دهنده راه شهدا، اینگونه مراسمات و برنامه هایی را برگزار می کنند».

نماینده ولی فقیه در استان لرستان، تشریح کرد:«در عصر حاضر، شهید حاج قاسم سلیمانی از صدیقین بود؛ صدیقین در عصر حاضر، در کنار نایب امام زمان (عج) ایستاده اند و از آموزه ها و احکام دین خدا حمایت می کنند؛ وقتی فرد، شهید میشود از مرتبه صدیقین به مرتبه و منزلت شهدا، ارتقاء می یابد».

امام جمعه خرم آباد، تصریح کرد:«راه شهید، مشخص است؛ هیچ گاه جای شهدا، خالی نخواهد بود؛ رویشهای تازه باعث شده است جای شهدا، هیچ گاه خالی نباشد؛ رویشهای تازه، همین جوانان انقلابی و مؤمن هستند و مسیر جهاد و شهادت، یک مسیر همیشگی است».

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، تصریح کرد:«هیچگاه نباید به خاطر وجود مسائل سخت معیشتی، خدمات بزرگ و مهم نظام اسلامی را که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون انجام شده، نادیده بگیریم».

وی تصریح کرد:«تکریم خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، برای همه ما یک افتخار است و امنیت امروز ما مرهون جانفشانی ها و شهادت هاست».

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تأکید کرد:«در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن امسال هم همگی باید حضوری گسترده داشته باشیم».

گفتنی است اجرای سرود و حمل تابوت نمادین شهید (با همکاری ارتش)، از جمله برنامه های این مراسم بود. جمعی از خانواده های معظم شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم نیز مورد تجلیل قرار گرفتند. 



 


۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰
۲۱۲۹ بازدید