اخبار

جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان/ دکتر عزیزی: فعالیت کانونهای دانشجویی کیفی تر و از موازی کاری پرهیز شود

۱۳۹۸/۱۱/۰۷

 

جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان به ریاست دکتر خسرو عزیزی، تشکیل شد.

این شورا، به ریاست رئیس دانشگاه لرستان (دکتر عزیزی) و با حضور مدیران فرهنگی و اجتماعی و نمایندگان تشکلهای دانشجویی دانشگاه لرستان در روز دوشنبه، 7 بهمن ماه در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان، تشکیل شد.

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، در این جلسه، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و عرض تبریک به مناسبت در پیش بودن ایام دهه مبارک فجر، تصریح کرد:«راهپیمایی باشکوه یوم الله 22 بهمن، لبیک گفتن به آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و امسال هم مثل سالهای گذشته، دانشگاهیان دانشگاه لرستان، حضور فعال و گسترده ای در آن خواهند داشت».

دکتر عزیزی، درباره فعالیت کانونهای دانشجویی دانشگاه لرستان، گفت:«فعالیت این کانونها باید کیفی تر شده و همچنین، از موازی کاری در فعالیتها، پرهیز شود».

وی، توضیح داد:«رویکرد تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، آن است که بسترها و زمینه های فعالیت دانشجویان در تشکلها و کانونهای دانشجویی، تقویت شده و سطح مشارکت دانشجویان در اینگونه فعالیتهای گروهی، افزایش یابد».

وی، تأکید کرد:«باید به این نکته، توجه بیشتری شود که فعالیتهای مختلف و متنوع کانونهای دانشجویی در جهت هرچه کاربردی تر شدن و ارتباط هرچه بیشتر با جامعه، افزایش یابد».

در این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه مبارک فجر، درباره فلسفه جهاد در اسلام، گفت:«تبلیغات دشمنان اسلام، اینگونه است که اسلام، دین شمشیر و جنگ است؛ در صورتی که چنین نیست و جهاد در زمانی است که همه روشهای مبتنی بر گفتگو، دعوت و مناظره، منجر به نتیجه نشود».

دکتر فلاحی اصل، تشریح کرد:«هیچ گاه سیره و سبک رفتار مدیریتی پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (علیهم السلام) اینگونه نبوده است که آغازگر جنگها باشند و توجه به این مباحث، نشان میدهد دین اسلام، یک دین مبتنی بر روش دعوت و گفتگو است و جهاد در آن، ماهیت دفاعی دارد نه ماهیت جنگ طلبی».   

امید سلیمانی، مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، در این جلسه، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در راستای تقویت فرهنگ حجاب و عفاف ارائه کرد.

سلیمانی، افزود:«همه باید کوشش کنیم آموزه ها و ارزشهای اسلامی در محیطهای دانشگاهی و دانشجویی، بیش از پیش، تقویت شوند».

برخی نکات گزارش ارائه شده توسط امید سلیمانی در این جلسه:

_ تشکیل کمیته تذکر لسانی دانشجویی در رابطه با موضوع حجاب و عفاف.

_ تهیه شیوه نامه حجاب و عفاف.

_ تشکیل ستاد صیانت از حجاب و عفاف.

_ برگزاری کارگاههای مختلف آموزشی درباره سبک زندگی اسلامی، ایرانی.

_ برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف در محیطهای خوابگاهی دانشجویان دختر.

_ برگزاری مسابقات مختلف دانشجویی با موضوع حجاب و عفاف.

_ برگزاری اردوهای فرهنگی و تربیتی در راستای ترویج و تقویت فرهنگ دینی.

_ برگزاری کارگاههای مختلف راهکارهای مقابله با آسیبهای اجتماعی.

_ برگزاری کرسیهای مختلف آزاداندیشی با موضوع جایگاه زن در تعالیم اسلامی و حجاب و عفاف.

_ برگزاری اردوهای مختلف زیارتی دانشجویی.

_ برگزاری کارگاههای مختلف با موضوع آگاهی بخشی هرچه بیشتر درباره رعایت مسائل شرعی.

_ برنامه ریزی برای اجرای طرح ملی مهارت آموزی و توانمندسازی دانشجویان دختر در راستای تقویت کارآفرینی ویژه دانشجویان دختر.

در این جلسه، نمایندگان تشکلهای دانشجویی دانشگاه لرستان، دیدگاهها و نقطه نظرات خود را درباره برنامه های فرهنگی و اجتماعی دانشجویی، بیان کردند.

همچنین، برنامه های مختلف پیشنهادی تشکلهای دانشجویی، مورد بحث و تبادل نظر اعضای شورا قرار گرفت.

درباره، برنامه های فرهنگی و اجتماعی پیشنهادی مراکز اقماری وابسته به دانشگاه لرستان نیز، بحث و تبادل دیدگاه، صورت گرفت.



۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰
۱۹۱۹ بازدید