اخبار

رئیس قرارگاه شهید علم الهدی استان لرستان: اردوهای دانشجویی راهیان نور هرچه بهتر برگزار شوند

۱۳۹۸/۱۰/۲۸

 

دکتر خسرو عزیزی، ریاست قرارگاه دانشجویی شهید علم الهدی استان لرستان (اردوهای دانشجویی راهیان نور استان) را برعهده دارد.

هر سال، دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان لرستان، با همکاری بسیج دانشجویی استان لرستان به اردوهای راهیان نور، اعزام می‌شوند.

در همین راستا، جلسه مسئولان و مدیران دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان لرستان جهت هماهنگی و برنامه‌ریزی هرچه بهتر برای برگزاری اینگونه اردوهای دانشجویی، به ریاست دکتر خسرو عزیزی (رئیس دانشگاه لرستان) تشکیل شد.

دکتر عزیزی، در این جلسه که شنبه، 28 دی ماه در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان تشکیل شد، گفت:«برگزاری اردوهای دانشجویی راهیان نور، یک اقدام مهم در راستای تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه در بین جوانان و دانشجویان است؛ جوانان و دانشجویان، بیش از پیش، باید با سیره عملی شهدا به ویژه شهدای دفاع مقدس آشنا شوند».

رئیس قرارگاه شهید علم الهدی استان لرستان، تشریح کرد:«خوشبختانه، هر سال با مشارکت دانشگاههای استان لرستان متناسب، اردوهای دانشجویی دختر و پسر برگزار می‌شوند؛ رویکرد، این است که برنامه اردوهای دانشجویی راهیان نور، بیشتر از گذشته، تقویت شوند».

دکتر خسرو عزیزی، توضیح داد:«کمیته‌های مختلف که توسط بسیج دانشجویی استان لرستان ذیل برنامه اردوهای راهیان نور، تشکیل شده است یک اقدام مثبت است که از آن حمایت می‌کنیم».

در این جلسه، میلاد شرفی، فرمانده بسیج دانشجویی استان لرستان، تأکید کرد:«در بحث برگزاری اردوهای دانشجویی راهیان نور، باید بیش از پیش، کیفیت این اردوهای دانشجویی، ارتقاء یابد؛ همچنین، بایستی از خلاقیت‌های دانشجویی برای هرچه بهتر برگزار شدن اینگونه اردوها استقبال کرد؛ زیرا برگزاری اردوهای راهیان نور، یک کار فرهنگی بسیار مهم در جامعه ما محسوب می‌شود».  

شرفی، پیشنهاد داد یک ستاد اجرایی به نام ستاد دانشجویی راهیان نور استان لرستان به ریاست دکتر عزیزی و فعالیت کمیته‌های مختلف و مشارکت اجرایی دانشجویان، ذیل ستاد، تشکیل شود.

وی، تصریح کرد:«یکی از ظرفیتهای مهم استان، وجود رزمندگان متعدد دوران دفاع مقدس در استان لرستان است و راوی هر کاروان، بهتر است از رزمندگان اهل استان لرستان، انتخاب شود».

فرمانده بسیج دانشجویی استان لرستان، خواستار شد از ظرفیتهای دانشجویان اهل دیگر کشورها که در دانشگاههای استان به ویژه دانشگاه لرستان، مشغول به تحصیل هستند هم در اردوهای دانشجویی راهیان نور لرستان، استفاده شود.

در این جلسه، سرهنگ پاسدار محسن رشیدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان، گفت:«در گام نخست انقلاب، شاهد یوم‌الله 22 بهمن بوده‌ایم و اکنون، در گام دوم انقلاب اسلامی، شاهد هستیم که دو یوم‌الله رقم خورد: یکی، شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و دیگری، درهم کوبیده شدن پایگاه آمریکا در عراق که براساس فرمایشات حضرت آقا {مقام معظم رهبری}، هر دو رویداد، یوم‌الله هستند».

سرهنگ رشیدی، تشریح کرد:«اگرچه آمریکا همواره از قبل از انقلاب تاکنون، علیه ملت ایران، توطئه‌های مختلفی را اجرایی کرده است ولی با وقوع انقلاب اسلامی و وحدت کلمه، به مرحله‌ای رسیده‌ایم که الان شاهد هستیم پایگاه آمریکایی، با اقتدار کامل سپاه، مورد اصابت موشک قرار گرفت؛ در حالی که پس از جنگ جهانی دوم، هیچ کشوری جرئت نکرده است به صورت مستقیم به پایگاههای نظامی آمریکا حمله کند».

وی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفت:«شهید سردار سلیمانی، یک شهید زنده بود و در نهایت، به آرزویش یعنی شهادت رسید».

سرهنگ رشیدی، افزود:«همانگونه که حضرت امام (ره) فرمودند دانشگاه مبدأ همه تحولات است؛ پس، ما توقع داریم برنامه‌های اردوهای دانشجویی راهیان نور دانشگاههای استان، هر سال، نسبت به سال قبل‌، با کیفیت‌تر و بهتر برگزار شوند».

وی، تصریح کرد:«برگزاری هرچه بهتر اردوهای راهیان نور باعث می‌شود که دوران دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان اسلام به فراموشی سپرده نشود؛ اگر یک رویداد مهم همچون دوران دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود آنگاه خطر تحریف آن نیز وجود دارد؛ بنابراین، برگزاری اردوهای دانشجویی راهیان نور، دارای اهمیت بالایی است».

در این جلسه، سرهنگ دوم پاسدار سپهوند، مسئول سازمان اردویی و گردشگری سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان نیز حضور داشت و بر برگزاری هرچه کیفی‌تر اردوهای دانشجویی راهیان‌نور، تأکید کرد.

وی، تصریح کرد:«از ظرفیتهای گروههای جهادی در اردوهای راهیان نور، برای ارائه خدمات اجتماعی به مردم، باید استفاده شود».

گفتنی است مدیران حاضر در جلسه، دیدگاهها و نقطه نظرات خود را در راستای هرچه بهتر برگزار شدن اردوهای دانشجویی راهیان نور دانشگاهها و مراکز آموزش عالی لرستان بیان کردند.

 



۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۰۰:۰۰
۲۳۴۰ بازدید