اخبار

نشست شورای هماهنگی معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای لرستان برگزار شد/ توضیح تصمیمات

۱۳۹۸/۱۰/۲۵

 

نشست شورای هماهنگی معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای استان لرستان، برگزار شد.

صبح چهارشنبه، 25 دی‌ماه، این نشست یک روزه به میزبانی دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی و با ادای احترام اعضای شورا به مقام شامخ شهیدان گمنام این دانشگاه، آغاز شد.  

در ادامه، دو دستور کار نشست، شامل: برنامه های گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر و طرح ملی کمند، مورد بحث و تبادل نظر، قرار گرفت.

در ابتدای نشست، دکتر حسن مروتی، رئیس دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی، ضمن اشاره به ویژگی های کار فرهنگی در دانشگاهها، به مفهوم تشکیل لشکر فرهنگی در فضای دانشگاهها و جامعه اسلامی، اشاره کرد و گفت: «دانشگاه بایستی رسالت واقعی خود را تحت عنوان تشکیل لشکر فرهنگی تعریف کند و آن مسئله‌ای که می تواند دانشگاههای ما را در ابعاد بین المللی متمایز سازد بُعد فرهنگی است و تربیت عالم اسلامی، هدف نهایی آن است».

حجت الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان لرستان نیز ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سردار دلها، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفت: «دهه فجر امسال، شروع سال نخست از گام دوم انقلاب اسلامی است و  بایستی، حال و هوا و فرهنگ حاج قاسم را داشته باشد که فرهنگ جهاد و شهادت در راه خداست».  

وی با اشاره به لزوم تشکیل ارتش سایبری، به وجود ضعف در این رابطه اشاره کرد و خواستار کار فرهنگی رسانه ای در فضای مجازی برای رفع این کمبود شد. 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی اصل، رئیس شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاههای استان لرستان و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، در سخنانی، به تعریف فرهنگ شامل: عقیده، اخلاق و مطالبات مبتنی بر این دو عنصر پرداخت و توضیح داد: «تمامی کنشها و رفتارها در این مسیر، کار فرهنگی است».  در ادامه، امید سلیمانی، مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، به تشریح اجرای طرح ملی کمند (کارآفرینی،مهارت افزایی و نشاط دانشجویان دختر دانشگاههای لرستان) پرداخت و گفت: «دانشگاه لرستان از بین 150 دانشگاه در زمره 10 دانشگاه اجراکننده این طرح و جشنواره ملی در سطح دانشگاههای کشور انتخاب شده است؛ این موضوع، حاکی از پویایی، نشاط فعالیت های متعدد فرهنگی و اجتماعی در سطح دانشگاه لرستان است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را مجاب نموده تا دانشگاه لرستان را یکی از دانشگاههای پایلوت اجرای این طرح در سطح ملی قرار دهد».

در پایان نشست، مهدی اُمید، مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای استان لرستان، ضمن جمع بندی، تعداد 6 مصوبه مورد تصویب اعضاء را به این شرح بیان کرد:

1ـ برنامه های گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تا پایان بهمن ماه در دانشگاههای استان، برنامه ریزی و اجرا خواهند شد.

2ـ برنامه ریزی دیدار دانشگاهیان استان لرستان با نماینده ولی فقیه در استان لرستان و حضور چهره ها و نخبگان دانشگاهی در صدا و سیمای استان لرستان جهت تبیین فضای دانشگاهها.

3ـ برنامه ریزی برای یک برنامه مشترک با حضور دانشجویان دانشگاههای استان در راستای بزرگداشت فرهنگ جهاد و شهادت و پیوند آن با انقلاب اسلامی، با حضور یک نفر از چهره های مطرح انقلابی کشور.

4ـ تقدیر و تجلیل از سپاهیان جان برکف، حافظان و مدافعان امنیت و دفاع از کشور در دانشگاههای استان.  

5ـ تجمیع و حضور یکپارچه دانشگاهیان استان در راهپیمایی 22 بهمن با یک نماد مشترک.  

6 _ مشارکت دانشگاههای استان لرستان در طرح ملی کمند که به میزبانی دانشگاه لرستان در بهمن و اسفند 98 اجرا می‌شود.



 


۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۰۰:۰۰
۱۹۰۹ بازدید