اخبار

رئیس دانشگاه لرستان در جلسه شورای ورزش دانشگاه: از توانمندیهای دانشگاه برای توسعه ورزش استان باید بیشتر از گذشته استفاده شود

۱۳۹۸/۱۰/۲۱

 

جلسه شورای ورزش دانشگاه لرستان با حضور رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی و مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان،سیدعلی کریمی، تشکیل شد.

در این جلسه که شنبه، 21 دی ماه در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد،  دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، گفت:«ارتباط و تعامل بین دانشگاه لرستان و اداره کل ورزش و جوانان باید بیشتر از گذشته شود تا از ظرفیتهای تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه در راستای توسعه ورزش استان لرستان، بیش از پیش، استفاده شود».

دکتر عزیزی، توضیح داد:«رویکرد تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، ترویج و تقویت پایان نامه های تقاضامحور است که در راستای رفع چالشها و مشکلات استان و کاربردی باشند».

رئیس دانشگاه لرستان، افزود:«یکی از بسترهای خوب این است که اعضای هیئت علمی جوان و تازه استخدام شده باید یک دوره را تحت عنوان فرصت مطالعاتی در جامعه (دستگاههای اجرایی یا بخش خصوصی) بگذرانند تا ارتباط بین دانشگاه و جامعه براساس توجه به رفع مشکلات جامعه، افزایش یابد و اینگونه تعاملها و ارتباطها باید بیشتر شوند».

وی، تشریح کرد:«دانشگاه لرستان، دارای افق ده ساله و راهبردی تا سال 1404 است و خوشبختانه دارای نقشه راه در زمینه های مختلف است که باید همگی تلاش کنیم اهداف تعیین شده در این افق و چشم انداز، به صورت کامل محقق شوند».

رئیس دانشگاه لرستان، توضیح داد:«سرانه فضا در دانشگاه لرستان در سالهای اخیر، ارتقاء یافته است».  

گزارش رئیس اداره تربیت بدنی دانشگاه لرستان

در این جلسه، احسان احمدی، رئیس اداره تربیت بدنی دانشگاه لرستان، یک گزارش عملکرد از حوزه تربیت بدنی دانشگاه لرستان ارائه کرد.

وی، همچنین درباره تنظیم تقویم ورزشی نیم سال دوم سال تحصیلی جاری، توضیحاتی ارائه کرد.

احسان احمدی، گفت:«دانشگاه لرستان، حضور فعالی در مسابقات منطقه ای، استانی و کشوری داشته است».

احمدی، توضیح داد:«تیم های مختلف دانشجویی دانشگاه لرستان موفق شده اند موفقیتهای متعددی در اینگونه مسابقات کسب کنند».

رئیس اداره تربیت بدنی دانشگاه لرستان، تشریح کرد:«دانشگاه لرستان توانسته است در برخی رشته ها همچون تکواندو پسران و دختران و جودو و برخی دیگر از ورزشها، قهرمان منطقه ای بشود و توانسته ایم سهمیه های مختلفی برای حضور در مسابقات المپیاد کشوری دانشجویی کسب کنیم که مجموع همه این موفقیتها و سایر موفقیتهای دیگر، نشان از حضور فعال و موفق دانشگاه لرستان دارد؛ از جمله: نایب قهرمانی شطرنج دختران منطقه پنج کشور، مقام سوم شطرنج پسران منطقه پنج کشور و کسب دو سهمیه المپیاد، مقام سوم بستکبال پسران منطقه پنج کشور، کسب مقام دوم بدمینتون پسران منطقه پنج کشور، قهرمانی تیم فوتبال پسران منطقه پنج کشور، قهرمانی تیم فوتسال دختران منطقه پنج کشور و ...».

احسان احمدی، توضیح داد در بخش مسابقات درون دانشگاهی نیز دانشگاه لرستان، فعال بوده و مسابقات مختلفی برگزار شده است. 

احمدی گفت:«انتخاباتهای انجمنهای تخصصی ورزش دانشجویی در دانشگاه لرستان، احیاء شدند و سعی کرده ایم ورزشهای همگانی را هم در سطح دانشجویان گسترش بدهیم».

رئیس اداره تربیت بدنی دانشگاه لرستان، تشریح کرد:«با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان، هیئتهای ورزشی استان و فدراسیونها، کلاسها و کارگاههای آموزشی تخصصی در رشته های مختلف ورزشی در دانشگاه لرستان برگزار کرده ایم».

وی، همچنین یک گزارش درباره پروژه های زیرساختی عمرانی ورزشی دانشگاه لرستان از جمله ساخت زمین چمن مصنوعی سایت مرکزی دانشگاه لرستان، بیان کرد.

در این جلسه، حاضران نیز دیدگاههای خود را مطرح کردند.



 


۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۰۰:۰۰
۱۶۱۴ بازدید