اخبار

کنشهای مسئولانه دانشجویان را براساس هویت ملی و دینی، تقویت کنیم

۱۳۹۸/۱۰/۱۸

 

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جمع نمایندگان تشکلها و کانونهای دانشجویی دانشگاه لرستان، گفت: «باید حمایت از فعالیتهای تشکلها و کانونهای دانشجویی برای تقویت کنش مسئولانه دانشجویان، افزایش یابد».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، محمدهادی عسکری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، غروب روز سه‌شنبه، 17 دی‌ماه در نشست صمیمی با نمایندگان تشکلها و کانونهای دانشجویی دانشگاه لرستان که در محل حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد، تشریح کرد:«اگر میخواهیم دانشگاهی مطلوب، متوازن و اسلامی داشته باشیم باید از حضور و فعالیت تشکلهای اسلامی، کانونهای فرهنگی، انجمن های علمی و نشریات دانشجویی حمایت کنیم».  

وی از پیگیری دریافت سهمیه کاغذ و یارانه برای حمایت از نشریات دانشجویی خبر داد.  

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود:«به دنبال تقویت انجمنهای علمی دانشجویی همراه با تلاش و برنامه‌ریزی برای تهیه مبانی نظری براساس تجربیات موفق بین المللی و بازنگری در ساختار سازمانی و نقشه راه انجمنهای علمی و تدوین نظام ارزیابی موثر برای رسیدن به نسل دوم انجمنهای علمی دانشجویی هستیم».

عسکری تأکید کرد که باید بیش از پیش، تلاش کرد مشارکت دانشجویان در فعالیتهای تشکلها و کانونهای دانشجویی را افزایش داد.

محمدهادی عسکری در پایان نشست با نمایندگان تشکل های دانشجویی، صنفی، علمی، فرهنگی و سیاسی دانشگاه لرستان گفت:« مانند دوران دفاع مقدس، به شدت نیازمند وحدت کلمه حول ارزشهای انقلاب هستیم؛ باید به سمت مبانی همبستگی‌ساز و هویت‌بخش برویم؛ براساس تقویت هویت ملی و دینی، باید کنشهای مسئولانه دانشجویان را تقویت کرد».

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری این خبر را هم داد که با همکاری دانشگاه لرستان، رویداد کار، مهارت و فناوری ویژه دانشجویان دختر( کمند) و بازارچه تولیدات دانشجویی با تأکید بر مشاغل کوچک و دانشجویی، برگزار خواهد شد.

در این نشست، دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، معاونان دانشگاه و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان نیز حضور داشتند.  

گفتنی است با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، دکتر غلامرضا غفاری، نشست معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای منطقه پنج کشور، در روز چهارشنبه، ۱۸ دی ماه به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.

منطقه پنج کشور براساس تقسیم بندی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شامل: دانشگاه لرستان، دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشگاه صنعتی کرمانشاه، دانشگاه ایلام، دانشگاه کردستان، دانشگاه آیت الله­‌العظمی بروجردی، پارک علم و فناوری لرستان، پارک علم و فناوری کردستان، پارک علم و فناوری کرمانشاه و پارک علم و فناوری ایلام می‌شود.


 

 


۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰
۱۴۲۶ بازدید