اخبار

معاون وزیر علوم در نشست فرهنگی، اجتماعی دانشگاههای منطقه پنج کشور: به دنبال مشارکت حداکثری دانشجویان در انتخابات هستیم

۱۳۹۸/۱۰/۱۸

دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در نشست معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای منطقه پنج کشور، به میزبانی دانشگاه لرستان، گفت:«تلاش حوزه کاری فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، افزایش نشاط دانشجویی در آستانه انتخابات و مشارکت حداکثری دانشجویان در انتخابات پیش روست».

دکتر غفاری در این نشست که صبح چهارشنبه، 18 دی ماه در دانشگاه لرستان برگزار شد، تشریح کرد:«تبادل تجربیات و دیدگاهها و تقویت همگرایی در جهت ارتقای کیفیت کارهای فرهنگی و اجتماعی، از جمله اهداف مهم برگزاری نشستهای منطقه ای دانشگاهی است؛ نشاط و سرزندگی در محیطهای دانشجویی را باید همواره تقویت کرد».

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تصریح کرد:«هدف همه مسئولان فرهنگی و اجتماعی دانشگاهها باید این باشد که مشارکت دانشجویان در فعالیتهای تشکلها و کانونهای مختلف درون دانشگاهی را افزایش بدهند؛ رویکرد ما تقویت و تلاش برای تسهیل گری فعالیتهای تشکلها و کانونهای مختلف و متنوع دانشجویی است».

دکتر غلامرضا غفاری در بخش دیگری از سخنانش به موضوع شهادت سردار رشید و افتخارآفرین اسلام، اشاره کرد و گفت:«سردار شهید سلیمانی از هر نظر یک الگوی کامل اخلاقی برای همه ماست؛ شهادت ایشان، وحدت ملی و انسجام داخلی برای مبارزه بیشتر با آمریکا را تقویت و مضاعف کرد؛ برخی بزرگان همچون سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فقط در زمان حیاتشان منشاء خیر و برکت نیستند بلکه در زمان پس از حیاتشان هم، آثار و برکات فراوانی برای جامعه دارند؛ به طور حتم راه شهید سلیمانی و سایر شهیدان، محکم تر و استوارتر از گذشته تداوم خواهد یافت».

در ابتدای این نشست، دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان نیز در سخنانی هدف از برگزاری اینگونه نشستهای منطقه ای را تقویت وحدت رویه در موضوعات فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای منطقه پنج کشور دانست.

دکتر خسرو عزیزی، ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی، تصریح کرد:«شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مالک اشتر زمانه است که در زمان حیات، منشاء خدمات فراوانی در جهت بالندگی انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود و شهادت ایشان نیز همگرایی و وحدت را در جامعه ما و در جهان اسلام، افزون تر کرده است».

رئیس دانشگاه لرستان تشریح کرد:«کارهای فرهنگی و اجتماعی در جهت بانشاط کردن محیطهای دانشگاهی و اسلامی تر کردن دانشگاههاست؛ تعامل و تقویت فعالیتهای تشکلها و کانونهای دانشجویی، از رویکردهای فرهنگی و اجتماعی است».

گفتنی است معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای منطقه پنج کشور، دیدگاهها و نقطه نظرات خود را درباره موضوعات مختلف کاری حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاهها، بیان کردند.


 


۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰
۱۴۸۹ بازدید