اخبار

حضور معاون وزیر علوم در جلسه شبکه ملی جامعه و دانشگاه لرستان

۱۳۹۸/۱۰/۱۸

 

دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، در جلسه شبکه ملی جامعه و دانشگاه لرستان حضور یافت.

این جلسه، عصر روز چهارشنبه، 18 دی‌ماه در سالن جلسات شهید اسماعیل ابراهیمی واقع در ساختمان مدیریت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان تشکیل شد.

دکتر غفاری در این جلسه، گفت:«تشکیل شبکه ملی جامعه و دانشگاه برای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیتها و توانمندیهای نخبگان علمی و دانشگاهی کشور در جهت رفع مشکلات جامعه است».

وی افزود:«امروزه، نهاد دانشگاه در جهان باید از نوع دانشگاه اجتماعی باشد؛ یعنی دانشگاهی که اثرگذاری بالایی در بهبود سطح کیفیت زندگی مردم داشته باشد؛ دانشگاه باید برمبنای کارهای علمی و پژوهشی، ارتباط خود با جامعه را تقویت کند و راهکارهای علمی برای برون‌رفت از مشکلات، ارائه کند».

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، وجود شبکه ملی جامعه و دانشگاه را یک ظرفیت مهم برای استفاده از نظرات کاربردی نخبگان کشور برای رفع مشکلات، دانست.

دانشگاه؛ جامعه‌محور و برون‌گرا

در ابتدای این جلسه، دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان بر این نکته تأکید کرد که دانشگاه باید جامعه‌محور و برون‌گرا باشد و بتواند نقش اثرگذاری در ارائه راه‌حلهای علمی برای کاهش مشکلات و چالشهای جامعه داشته باشد.

دکتر عزیزی، گفت:«خوشبختانه تفاهم‌نامه‌های خوبی بین دانشگاه لرستان و سایر دستگاهها و ادارات استان و بخش خصوصی استان در راستای تقویت ارتباط بین دانشگاه و جامعه، منعقد شده است».

رئیس دانشگاه لرستان در بخش دیگری از سخنانش، یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت.

وی توضیح داد:«شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با مجاهدت‌های خود، دستاوردهای فراوانی برای انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی، فراهم کرد و شهادت ایشان نیز باعث تقویت وحدت و انسجام در کشور شد».

دکتر عزیزی، بیان کرد:«دشمنان همواره درصدد بوده‌اند از مشکلات داخلی کشور برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی، سوءاستفاده کنند ولی وجود فرهنگ شهادت، باعث اتحاد ملی و عامل ناکامی دشمنان است».

کمک علمی به تصمیم‌گیران

دکتر سیدپیمان هاشمی، دبیر شبکه ملی جامعه و دانشگاه لرستان نیز در سخنانی توضیح داد که وجود شبکه ملی جامعه و دانشگاه که دارای کارگروههای مختلف در بخشهای کشاورزی، محیط زیست، اقتصاد، گردشگری، آب، صنعت، فرهنگی و اجتماعی است برای کمک علمی به تصمیم‌گیران و مدیران است.

دکتر هاشمی، بیان کرد:«افرادی که عضو شبکه ملی جامعه و دانشگاه و کارگروهای ذیل آن هستند همگی از محققان و پژوهشگران دانشگاهی هستند و تلاش بر آن است که مشکلات استانی بر مبنای نظرات علمی و پژوهشی، شناسایی شده و راهکارهای علمی در جهت رفع آنها نیز به مدیران ارائه شود».

وی به کار علمی شبکه ملی جامعه و دانشگاه لرستان در زمینه شناسایی علل سیل فروردین‌ماه 98 و ارائه راهکارها اشاره کرد و گفت:«در زمینه سیل، خوشبختانه یک گزارش جامع علمی، تهیه و برای تهران ارسال شد».

گفتنی است دبیران کارگروهای ذیل شبکه ملی جامعه و دانشگاه لرستان که در زمینه های مختلف همچون کشاورزی، محیط زیست، آب، اقتصاد، صنعت، گردشگری، فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارند دیدگاهها و نقطه نظرات خود را درباره چالشهای استان لرستان با معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در میان گذاشتند.

دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای شرکت در نشست معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای منطقه پنج کشور، در روز سه‌شنبه، 17 دی‌ماه وارد خرم‌آباد و دانشگاه لرستان شد.

این نشست، روز چهارشنبه، به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد.



 


۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰
۱۶۹۵ بازدید