اخبار

نشست پرسش و پاسخ فعالان تشکلها و کانونهای دانشجویی دانشگاه لرستان با معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم

۱۳۹۸/۱۰/۱۷

 

دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مهندس محمدهادی عسکری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، غروب روز سه‌شنبه، 17 دی‌ماه، در جمع نمایندگان تشکلها و کانون‌های دانشجویی دانشگاه لرستان حضور یافتند و در یک نشست صمیمی به گفت‌وگو با دانشجویان و فعالان فرهنگی دانشگاه لرستان و پاسخگویی به پرسش‌های آنها، پرداختند.

این سفر کاری، دو روزه است و چهارشنبه، 17 دی‌ماه به میزبانی دانشگاه لرستان و با حضور دکتر غفاری، نشست معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای منطقه پنج کشور، برگزار می‌شود.

دکتر غفاری در دیدار و گفت‌وگو با نمایندگان تشکلها و کانونهای دانشجویی دانشگاه لرستان، گفت:«شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، الگویی برای همه ماست».

وی بر این نکته تأکید کرد که در شرایطی که آمریکا مدام به دنبال انواع توطئه‌ها علیه ماست باید انسجام و وحدت را بیش از پیش، تقویت کنیم.

دکتر غفاری، نقش دانشجویان را در ایجاد یک جامعه بالنده، یک نقش اثرگذار و مهم دانست.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، همچنین فعالیتهای دانشگاهها را در مسیر تحقق هرچه بیشتر سه هویت ملی، دینی و انقلابی، توضیح داد.

وی تصریح کرد:«فعالیت در تشکلهای دانشجویی برای دانشجویان یک دوره مفید تجربه آموزی باید باشد و بحث‌های آموزش مهارتهای کاربردی به دانشجویان را باید تقویت کرد و در دانشگاهها گسترش داد».

دکتر غفاری، همچنین بر حمایت و تقویت فعالیتهای انجمنهای علمی دانشجویی در راستای تقویت مباحث کارآفرینی در جامعه، تأکید کرد.

معاون وزیر علوم، توجه عملی به محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و حرکت کردن در مسیر الگوی پیشرفت ایرانی ـ اسلامی را از عناصر مهم تحقق جامعه ایده‌آل و بالنده دانست.

دکتر غفاری، تصریح کرد:«دانشگاهها از هر نظر باید الگوی جامعه باشند؛ دانشگاهها محل تحقق بخشیدن ارزشهای ایده آل اخلاقی هستند».

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، ضمن تأکید بر اینکه در دانشگاه لرستان کارهای زیرساختی خوبی انجام شده است خواستار شد دانشگاههای کشور درباره مسائل و مشکلات درون دانشگاهی خود نیز کارهای پژوهشی انجام بدهند.  

در این نشست صمیمی، دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، معاونان دانشگاه و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، حضور داشتند.

نمایندگان تشکلها و کانونهای دانشجویی دانشگاه لرستان، دیدگاهها و پرسش‌های خود را درباره موضوعات مختلف درون دانشگاهی مطرح کردند و دکتر غفاری به پرسشهای آنها پاسخ داد.



۱۳۹۸/۱۰/۱۷ - ۰۰:۰۰
۱۵۱۹ بازدید