اخبار

حضور دانشگاهیان دانشگاه لرستان در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی/ بصیرت و میثاق اُمت با ولایت

۱۳۹۸/۱۰/۰۹

 

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، معاونان دانشگاه، اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه لرستان در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی، شرکت کردند.

مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی، صبح روز دوشنبه، 9 دی 98 با حضور اقشار مختلف مردم، در محل مصلی الغدیر خرم آباد برگزار شد.

سخنران این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد بود.

سه اصل: قانون گرایی، بصیرت سیاسی (روشنگری) و مرزبندی با دشمن

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، گفت:«مسیر انقلاب اسلامی یک مسیر ضدیت با استکبار و سلطه جهانی است؛ به همین علت، دشمنان انقلاب اسلامی از همان ابتدای پیروزی انقلاب، انواع توطئه های خود را علیه انقلاب اسلامی شروع کردند تا مانع پیشرفت انقلاب اسلامی شوند».

نماینده ولی فقیه در استان لرستان، تشریح کرد:«دشمن از هر فرصتی استفاده میکند تا اهداف خود را پیاده کند ولی ملت ایران با ایستادگی و مقاومت از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، اجازه نداده است انواع توطئه های دشمنان، پیروز شوند».

امام جمعه خرم آباد، توضیح داد:«دشمن در انتخابات سال 88 با برنامه هایی که از قبل تدارک دیده بود جمعی از یاران انقلاب را فریب داد و آنها هم به گونه ای فریب خوردند که در مقابل انقلاب اسلامی ایستادند و به همین خاطر، نام فتنه بر آن نهاده شد؛ بصیرت یعنی نگاه کردن و دیدن این نکته که صف دوست و دشمن کجاست و بصیرت به معنی زمان شناسی، شناخت «ولی و ولایت زمانه» و مرزبندی شفاف با دشمن است».

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، افزود:«شناخت ولی {ولایت} زمان، در توجه به مفهوم بصیرت، بسیار مهم است؛ فتنه 88 بعد از شش ماه آشوب و بلوا در کشور با درایت مقام معظم رهبری و حضور مردم، خاموش شد».

وی، توضیح داد:«رهبری معظم انقلاب اسلامی با سه اصل، فتنه 88 را خاموش کردند: اول: دفاع از قانونگرایی و اینکه انتخابات نباید باطل شود؛ دوم: اصل بصیریت و تیزبینی، گفتگو، اطلاع رسانی، تبیین و روشنگری و سوم: این موضوع که باید به صورت شفاف، مرز خود را با دشمن، مشخص کرد؛ این سه اصل، امروز هم مورد نیاز جامعه است».

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی، تصریح کرد:«اجتماع بزرگ حماسه 9 دی، این پیام مهم را دارد که ما پشت سر رهبر ایستاده ایم و هیچگاه او را تنها نخواهیم گذاشت؛ باید همیشه وحدت، یکپارچگی و انسجام خودمان را حفظ و تقویت کنیم؛ بدانید آزمایشهای الهی همچون گذشته در آینده نیز در پیش است».   

گفتنی است روز 9 دی، به عنوان روز بصیریت و میثاق اُمت با ولایت، نامگذاری شده است.


 


۱۳۹۸/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰
۲۱۳۹ بازدید