اخبار

نشست صمیمی دانشجویان غیرایرانی با رئیس و معاونان دانشگاه/ دکتر عزیزی: دانشجویان غیرایرانی باید نماینده در شورای صنفی دانشجویان داشته باشند

۱۳۹۸/۱۰/۰۴

 

نشست صمیمی دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان و معاونان دانشگاه با دانشجویان غیرایرانی، برگزار شد.

در این نشست صمیمی که صبح روز چهارشنبه، 4 دی ماه در محل سالن جلسات شهید سیدسعید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد، دانشجویان غیرایرانی، دیدگاهها و مشکلات صنفی خود را بیان کردند.

 دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان و معاونان دانشگاه، دستورات لازم را برای رفع مشکلات مربوطه، صادر کردند.

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، دستور داد از طرف دانشجویان غیرایرانی دانشگاه لرستان، یک نفر با رأی خودشان، انتخاب شده و به عنوان نماینده دانشجویان  غیرایرانی در شورای صنفی دانشجویان دانشگاه لرستان، حضور داشته باشد.

در این نشست صمیمی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی کن کبود، مدیر گروه همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه لرستان، در سخنان کوتاهی، گفت:«خوشبختانه با برنامه ریزیها و پیگیریهای انجام شده، در حال حاضر، دانشگاه لرستان تعداد 63 دانشجوی غیرایرانی دارد و براساس هدف تعیین شده، امیدواریم در ترم آینده، تعداد 100 نفر دیگر، به تعداد فعلی افزوده شود».

دکتر حاتمی کن کبود، توضیح داد:«تقویت دیپلماسی علمی بین المللی، به ویژه با تأکید بر تقویت ارتباطات علمی و فرهنگی بین کشورهای اسلامی و مسلمان، از رویکردهای تیم مدیریتی دانشگاه لرستان است».

وی، افزود:«ایجاد اداره دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه لرستان از جمله مطالبات دانشجویان غیرایرانی است که خوشبختانه، ریاست محترم دانشگاه لرستان، جناب آقای دکتر عزیزی، دستورات لازم برای ایجاد مقدمات این کار را صادر کرده است».

تقویت دیپلماسی علمی بین المللی دانشگاه لرستان  

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان نیز در سخنانی، گفت:«خوشحالیم که در حال حاضر تعداد دانشجویان غیرایرانی دانشگاه لرستان به بیش از 60 نفر رسیده است در حالی که تا چند سال پیش، ما حتی یک دانشجوی غیرایرانی هم در دانشگاه لرستان نداشتیم».

دکتر عزیزی، تصریح کرد:«براساس برنامه ریزیهایی که انجام داده ایم قرار است یک اداره در دانشگاه لرستان تحت عنوان اداره دانشجویان غیرایرانی،ایجاد شود».

رئیس دانشگاه لرستان، بیان کرد:«تشکیل اینگونه نشستها برای تقویت ارتباطات مستقیم بین تیم مدیریتی دانشگاه لرستان با دانشجویان است و ما از هرگونه انتقاد سازنده و پیشنهادات دلسوزانه برای بهتر شدن امور، استقبال می کنیم».

دکتر خسرو عزیزی، ادامه داد:«در چند سال اخیر، تلاشهای زیادی از طرف تیم مدیریتی دانشگاه لرستان برای تقویت ارتباطات علمی بین المللی دانشگاه لرستان صورت گرفته است؛ در این راستا، تفاهم نامه های متعدد علمی نیز بین دانشگاه لرستان و برخی دیگر از دانشگاههای سایر کشورها، منعقد شده است».

وی، تشریح کرد:«رویکرد تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، تلاش هرچه بیشتر برای تقویت رضایتمندی دانشجویان دانشگاه لرستان، چه دانشجویان ایرانی و چه دانشجویان غیرایرانی از خدمات ارائه شده است».

رئیس دانشگاه لرستان، اظهار کرد:«تقویت ارتباطات بین دانشگاه لرستان و دیگر دانشگاههای کشورها، به ویژه دانشگاههای کشورهای اسلامی، از جمله اولویتهای کاری تیم مدیریتی دانشگاه لرستان است».

 گفتنی است در این نشست صمیمی، دانشجویان غیرایرانی دانشگاه لرستان، مشکلات صنفی خود از جمله برخی مشکلات خوابگاهی را بیان کردند و رئیس دانشگاه لرستان، دستورات لازم را برای رفع مشکلات، صادر کرد.

دکتر حجت اله یونسی، معاون دانشجویی دانشگاه لرستان، دکتر محمد فیضیان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان و برخی دیگر از مدیران و کارشناسان دانشگاه لرستان نیز هرکدام متناسب با حوزه کاری خویش، به پرسشهای دانشجویان غیرایرانی دانشگاه لرستان، پاسخ دادند.  




 


۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰
۲۱۴۷ بازدید