اخبار

دکتر نایب‌زاده تشریح کرد: برگزاری جلسات دفاع دانشجویی با روش ویدئو کنفرانس در دانشگاه لرستان

۱۳۹۸/۱۰/۰۴

 

به تازگی و با پیگیریهای مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان، جلسات دفاع از رساله و پایان‌نامه‌های دانشجویی، با روش ویدئو کنفرانس، برگزار شده‌اند.

مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان را دکتر حسن نایب‌زاده، عهده‌دار است.

در همین رابطه، دکتر نایب‌زاده به خبرنگار روابط عمومی دانشگاه لرستان، گفت:«برگزاری جلسات دفاع با روش ویدئو کنفرانس، در راستای مدیریت سبز است که به دنبال مصوبات شورای تحصیلات تکمیلی و شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه لرستان، در حال انجام است».

شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه لرستان، جلسات خود را به ریاست دکتر خسرو عزیزی تشکیل می‌دهد.

دکتر نایب‌زاده، مهم‌ترین مزایای برگزاری جلسات دفاع با روش ویدئو کنفرانس را توضیح داد:«استفاده از برقراری ارتباط مجازی با داور خارجی (داور خارج از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان)، عدم نیاز به حضور فیزیکی داور و تحمل رنج سفر و کاهش خطرات احتمالی ناشی از برخی حوادث جاده‌ای، مصرف بهینه و عدم نیاز به مسافرت‌های غیرضروری، کاهش مصرف بنزین و صرفه جویی در وقت، از جمله این مزایاست».

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان، تشریح کرد:«در عین حال که در بسیاری موارد به علت عدم امکان تنظیم تاریخ روز دفاع با برنامه کاری داور، امکان حضور داور در روز دفاع وجود نداشته است استفاده از سیستم ویدئو کنفرانس مانع تأخیر در برگزاری جلسات دفاع می‌شود؛ همچنین در برخی مواقع به علت بارش برف و نامساعد بودن وضعیت جوی، برخی از جلسات دفاع لغو شده است که با استفاده از سیستم ویدئو کنفرانس، این مشکل نیز مرتفع خواهد شد».

دکتر حسن نایب‌زاده، توضیح داد:«در حال حاضر به دانشکده‌ها پیشنهاد شده است حداقل ده درصد جلسات دفاع را از طریق ویدئو کنفرانس اجرا نمایند که در آینده نزدیک در نظر است تعداد بیشتری از جلسات دفاع دانشجویان مقطع دکترا تخصصی با استفاده از ارتباط از راه دور، انجام شود؛ زیرا استفاده از ارتباط مجازی با داور خارجی رساله و پایان‌نامه‌های دانشجویی، نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها دارد».



 


۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰
۱۹۳۸ بازدید