اخبار

برگزاری طرح شمیم خدمت دانشگاه لرستان با حضور دکتر عزیزی/ تأکید نماینده ولی فقیه بر تقویت وحدت حوزه و دانشگاه

۱۳۹۸/۰۹/۲۳

 

طرح «شمیم خدمت» دانشگاه لرستان، با حضور دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، در محل مصلی الغدیر خرم آباد برگزار شد.

ظهر روز جمعه، 23 آذرماه، دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، در مصلی الغدیر خرم آباد حضور یافت و به پرسشهای نمازگزاران پاسخ داد(طرح شمیم خدمت).

نماز جمعه (22 آذرماه)، به امامت حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد اقامه شد.

ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه/ در نظام اسلامی، سیاست از نوع سیاست اخلاقی است  

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد در خطبه های نماز جمعه، گفت: «نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بایستی خود را وقف خدمت کرده و از کسب مال و مقام دوری کند».

حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، ضمن سفارش همگان به تقوای الهی، این مهم را عامل موفقیت نظام الهی خواند و اظهار کرد: «موفقیت زندگی فردی و اجتماعی و همچنین نظام الهی در گرو تقوا است».

وی تصریح کرد: «در نظام‌های باطل شرایط متفاوت است،اما در نظام پایه‌گذاری شده بر مبنای اسلام رسیدن به پیروزی در گرو تقوا است، بنابراین بایستی در جامعه اسلامی مسئولان از صدر تا ذیل و همچنین مردم از پرهیزکاری و رعایت حدود و احکام الهی برخوردار باشند».

شاهرخی بیان داشت: «رعایت حدود الهی توفیقاتی را موجب می‌شود؛ همچنان‌که در طول 40 سالی که از عمر بابرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد شاهد نزول برکات و فیض‌های الهی به ملت ایران بوده و هستیم».

وی، افزود: «همچنین 27 آذرماه سالروز شهادت دکتر محمد مفتح و روز وحدت و دانشگاه است».

امام‌جمعه خرم‌آباد نقش شهید مفتح را در پیروزی انقلاب اسلامی مؤثر خواند و بیان داشت: «دکتر مفتح دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی و از چهره های فرهیخته موثر در تربیت دانشجویان ممتاز علمی بود».

شاهرخی، وحدت را در شکل‌گیری نظام اسلامی و همچنین استمرار آن امری راهبری دانست و تصریح کرد: «در پایه‌گذاری انقلاب اسلامی همواره روحانیونی حضور داشتند که در ایجاد همدلی بین حوزه و دانشگاه نقش‌آفرین بوده و انسان‌هایی فرهیخته را تربیت کرده‌اند».

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر همکاری و تعامل هر چه بیشتر حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: «جامعه روحانیت بایستی علاوه بر انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی، دانشجویان را در امور تربیتی کمک نمایند».

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تأکید بر اینکه سیاست از اخلاق سرچشمه می‌گیرد و از معنویت سیراب می‌شود، افزود: «سیاست همراه با اخلاق و معنویت وسیله کمال برای رسیدن به بهشت است، اما اگر سیاست از اخلاق جدا شود آن‌گاه دیگر سیاست‌زدگی بوده و وسیله‌ای برای کسب قدرت و ثروت می‌شود».

امام‌جمعه خرم‌آباد با توصیه به داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در لرستان به در پیش گرفتن سیاست همراه با اخلاق، گفت: «نماینده مردم در مجلس بایستی در طول دوره نمایندگی خود را وقف خدمت به مردم نماید و به دنبال کسب مال و مقام برای خود نباشد».

شاهرخی ادامه داد: «مردم نیز بایستی داوطلبانی را برای مجلس انتخاب کنند که علاوه بر داشتن سیاست همراه با اخلاق و معنویت، سابقه خدمت‌گذاری را در کارنامه خود داشته باشند».



 


۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۳۲ بازدید