اخبار

میزگرد گرامیداشت روز دانشجو و نقش جنبش دانشجویی در تحولات جامعه برگزار شد

۱۳۹۸/۰۹/۱۸

 

خرمآباد _ خبرگزاری ایرنا: میزگرد گرامیداشت روز دانشجو و نقش جنبش دانشجویی در تحولات جامعه با حضور جمعی از مدیران و مسئولان این حوزه در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خرمآباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، در این میزگرد حمیدرضا مجتهدزاده معاون فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی لرستان، مهدی امید مسئول نشریات و تشکل­های دانشجویی دانشگاه لرستان، امید سلیمانی، مدیر برنامه ­ریزی فرهنگی دانشگاه لرستان و میلاد شرفی مسئول بسیج دانشجویی لرستان، حضور داشتند.

وظیفه جنبش دانشجویی در کنار سایر اقشار جامعه برای رسیدن به جامعه اسلامی الگو ، وظیفه دانشجو در مقابل جریان­های سیاسی مختلف، اولویت­های سیاسی فرهنگی در دانشگاه­ها و بزرگترین آسیب برای محیط دانشجویی از جمله مباحث مطرح شده در این میزگرد بود.

در این میزگرد مسئول بسیج دانشجویی لرستان گفت: «جنبش دانشجویی حرکتی مستقل است که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی جنبشی پیش رو و پویاست».

میلاد شرفی با تاکید بر استقلال جنبش­های دانشجویی افزود: «باتسخیر لانه جاسوسی آمریکا استکبارستیزی و شعار مرگ بر آمریکا توسط جنبش دانشجویی کلید خورد».

وی با بیان اینکه دانشجو موذن جامعه است، ادامه داد: «یکی از وظایف جنبش دانشجویی حضور در عرصه­ های مهم کشور است».

مسئول نشریات و تشکل­های دانشجویی دانشگاه لرستان نیز گفت:«جنبش دانشجویی با اعتراض به دخالت استکبار در امور داخلی کشور و شهادت سه دانشجو در این مسیر از سال ۳۲ آغاز شد و در دوران دفاع مقدس به اوج رسید».

مهدی امید تاکید کرد:«جنبش دانشجویی مستقل باید الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را ترسیم کند و تا زمانیکه از مقدرات دولتی منفک نشود به رسالت و اهداف خود دست نخواهد یافت».

مشروح مطالب عنوان شده در این میزگرد به ­زودی در سایت ایرنا لرستان منتشر خواهد شد.

 ۱۶ آذر به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت شده است.

این روز، به یاد سه دانشجو (مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران، جان خود را از دست دادند، گرامی داشته می‌شود.

خبر و عکس: خبرگزاری ایرنا.



 


۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰
۱۸۵۱ بازدید